Gå till innehåll

Övertala sambon?


loffe82a

Rekommenderade inlägg

Övertala? Skicka iväg henne på en 48 timmars kryssning eller nåt och när hon kommer tillbaka står det där det gamla karet stod, sen är det bara att bestämt hävda att karet alltid varit så stort ;)

Det var ungefär så det gick till när jag gick från 180L till 450L.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jo har försökt med de oxå.. i nu läget har jag 4 bangaier 2 sjöhästar och 2 mandariner, kommer att bli fler sjöhästar om eller NÄR de stora karet kommer in, hon är ju inte så intresserad av fiskar, dock tycker hon att mandarinerna e fina och dom behöver ju stor plats med mycket sten så där e ett bra argument :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Blir en dyr hobby om man ska locka med guld varje gång man ska köpa nåt, brukar oftast vara bättre med den strategin som Fredrik sa, få den andre partnern intresserad av det hela också, visa några riktigt snygga kar, har hon bara sett några som inte är helt bra så är det ju inte konstigt att hon inte är intresserad. Många verkar göra förhållandet till en dragkamp, det är bättre att båda är på samma sida, går liksom lättare då ;). Jag får göra saker utan att köpa guld och glitter, har inte råd med både akvarium och guld jag :(...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men älskling barnen tycker ju att det är så kul med fiskarna :)

Nä jag har turen att ha en kvinna som har noll intresse men tycker att det är ett bra hobby för mig så länge hon slipper sköta det så är det helt lungt. Nu börjar hon t.o.m. vänja sig med priserna på både ls, fisk, koraller och utrustning. Hon kommer fortfarande när jag ropar för tjugoelfte gången för att visa en rörmask eller annat spännande som dyker upp i stenen.

Men så är jag ju gift med världens finaste kvinna oxå :smiley27:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Det är därför man inte ska vara så specifik om storlek på karet när man skaffar ett från början ;) (en kompis farsa förhandlade till sig 1 akvarium det visade sig bli ett 2 000 liters ciklid)

Borde la räcka med att hon inte behöver anstränga sig nåt i bytet av karen, samla ihop kompisar som bärhjälp helst när hon inte är hemma. Om hon tycker du redan lägger för mycket pengar på det nuvarande karet blir det lite svårare eller om hon tycker att det ni har tar för mycket plats då får du nog muta henne, men det behöver ju inte bli så dyrt som hundar o resor det finns ju blommor, smycken o middagar :smiley20:

Annars råkar karet bara växa helt plötsligt men det kanske inte är så bra för relationen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...