Floppo Postat 2 februari 2012 Postat 2 februari 2012 Hittade nu står 25cm . Men i princip omöjligt att få för mig eller är jag trög Citera
Majki01 Postat 2 februari 2012 Postat 2 februari 2012 Hittade nu står 25cm . Men i princip omöjligt att få för mig eller är jag trög En skummare skummar oftast inte ut smuts direkt ??? Kan ta upp till 1-2 veckor innan den kommer igång ordentligt. Sen beror det ju helt på belastningen i karet! Citera
StoffeSwe Postat 2 februari 2012 Postat 2 februari 2012 Här kommer även en liten bild på hur ljuddämparen kan se ut om man har en filmburk. I paint Citera
Floppo Postat 2 februari 2012 Postat 2 februari 2012 Mätte nu . Den ligger på cirka 20cm skulle kunna höja Max 2 cm till . Sen är vattnet 1 cm från att rinna över akvariet . Skummt fattar 0 Citera
sveder Postat 2 februari 2012 Postat 2 februari 2012 oki tänkte borra ett gäng måhål i ena änden o dra in slangen genom locket men det där kanske funkar bättre?mvh Citera
StoffeSwe Postat 2 februari 2012 Postat 2 februari 2012 Mätte nu . Den ligger på cirka 20cm skulle kunna höja Max 2 cm till . Sen är vattnet 1 cm från att rinna över akvariet . Skummt fattar 0Är det ett nytt kar eller har det varit igång ett tag?5 cm under rekommenderat är nog för mycket. 22 cm kanske går.Är det skummarkoppen som är ivägen för att få ner skummaren eller är det för grunt kar? Citera
Floppo Postat 2 februari 2012 Postat 2 februari 2012 Det har varit i gång ett tag . Hade en annan skummare innan denna . Den drog fram mkt skit vatten / gegga . Den är koppen som är i vägen :/ nå tips på hur jag ska göra ? Är det ett nytt kar eller har det varit igång ett tag?5 cm under rekommenderat är nog för mycket. 22 cm kanske går.Är det skummarkoppen som är ivägen för att få ner skummaren eller är det för grunt kar? Citera
StoffeSwe Postat 2 februari 2012 Postat 2 februari 2012 oki tänkte borra ett gäng måhål i ena änden o dra in slangen genom locket men det där kanske funkar bättre?mvhDet funkar ju också som ljuddämpning. Så hade jag på ett av mina gamla RSM 130. Citera
StoffeSwe Postat 2 februari 2012 Postat 2 februari 2012 Det har varit i gång ett tag . Hade en annan skummare innan denna . Den drog fram mkt skit vatten / gegga . Den är koppen som är i vägen :/ nå tips på hur jag ska göra ?Låt koppen sitta så högt upp på skummarhalsen som möjligt, d.v.s tryck inte ner koppen hela vägen utan bara så det blir tätt.Annars blir det nog till att byta kopp, och det kanske det inte är värt för en 500 kr skummare. Citera
Floppo Postat 2 februari 2012 Postat 2 februari 2012 Hmm :/ tycker dock detta är dåligt . Skulle kunna såga ur fästena men finns de ork till de ?? Hittills är jag missnöjd Citera
Floppo Postat 2 februari 2012 Postat 2 februari 2012 Och inte koppen som är problemet utan fästet sitter så högt upp som möjligt på skummarn . Drar jag ner den 1 cm till så kan jag ej skruva fast det . Citera
StoffeSwe Postat 2 februari 2012 Postat 2 februari 2012 Vad har du för kar? Om skummaren sitter i ett fack kanske du kan plocka bort fästet helt och hållet och låta skummaren stå i facket eller liknande.I mitt Rio 180 hölls skummaren upp av att koppen "stod" på kanten, koppen var det som höll upp skummaren. Jag plockade bort fästet för det gick inte att få ner skummaren tillräckligt djup med den på. Citera
Floppo Postat 2 februari 2012 Postat 2 februari 2012 Jag har ett helglas . Temporärt bara tills mitt nys kommer . Finns Inge fack eller nått . Tror du msn törs låta den på koppen ? Får testa mig fram lite . Citera
Floppo Postat 2 februari 2012 Postat 2 februari 2012 Hänga på koppen ska det stå . Hatar att skriva på iPhone ... Citera
StoffeSwe Postat 2 februari 2012 Postat 2 februari 2012 Hänga på koppen ska det stå . Hatar att skriva på iPhone ... Nej det skulle inte jag, i mitt kar kunde den inte tippa. Svårt... Citera
StoffeSwe Postat 2 februari 2012 Postat 2 februari 2012 Jag sitter ock funderar hur du kan lösa problemet.Jag funderade på om du kan vända fästet upp och ner och fästa det i något du kan hänga på kanten. Citera
Floppo Postat 2 februari 2012 Postat 2 februari 2012 Det kan funka . Men kom på att man kanske kan göra som en liten hylla utav plexi och en gammal alg magnet skrapa . Borde väll funka ? tänkte göra hyllan i form som ett bak och framvänt L . Hoppas du förstår vet inte hur jag ska förklara Citera
StoffeSwe Postat 2 februari 2012 Postat 2 februari 2012 Jag tror jag förstår, frågan är om magnet är stark nog att hålla upp skummaren. Om du har plexi och kan arbeta med det så har jag en annan idé om din inte funkar.Gör typ ett u av plexi och häng det på karetskant och fäst det up-och-ner vända fästet i den. Så här:Då får du ner skummaren en bra bit. Citera
Floppo Postat 2 februari 2012 Postat 2 februari 2012 Ahh de var en bra ide . Tror jag kör på din ide först tack så mkt för hjälpen . Kan visa bild i morrn på hur det vart om de är intressant Citera
heba Postat 3 februari 2012 Postat 3 februari 2012 495:- (sthlm butik)Finns det någon fysisk butik i Stockholm som säljer Bubble-Magus? Citera
greger Postat 3 februari 2012 Postat 3 februari 2012 Vi har lagt ner Bubble-magus importen, inte för att det var något fel på produkterna utan för att det var omöjligt att få flyt i leveranserna. Eftersom deras tillverkning bygger "production on demand" tog det för lång tid att få ihop ett sortiment/Leverans och den svenska marknaden är för liten för att vi ska beställa en container Citera
Majki01 Postat 24 februari 2012 Postat 24 februari 2012 Fick min qq idag, har den 20 cm i vatten och den skummar redan otroligt fint. Och mycket. Flödet är ju ställbart , så några 25 cm vatten djup behövs inte däremot så måste jag komma på en bra ljuddämpare till luften Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
sveder Postat 24 februari 2012 Postat 24 februari 2012 min låter nästan ingenting lät mer i början men efter inkörning hörs den knappt Citera
Laggeman Postat 24 februari 2012 Författare Postat 24 februari 2012 Gott att du är nöjd Micke! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.