Gå till innehåll

Utrymmeskrav på en Bubble Magus BM BMQQ-NAC?


Laggeman

Rekommenderade inlägg

  • Svar 86
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Mätte nu . Den ligger på cirka 20cm skulle kunna höja Max 2 cm till . Sen är vattnet 1 cm från att rinna över akvariet . Skummt fattar 0

Är det ett nytt kar eller har det varit igång ett tag?

5 cm under rekommenderat är nog för mycket. 22 cm kanske går.

Är det skummarkoppen som är ivägen för att få ner skummaren eller är det för grunt kar?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det har varit i gång ett tag . Hade en annan skummare innan denna . Den drog fram mkt skit vatten / gegga . Den är koppen som är i vägen :/ nå tips på hur jag ska göra ?

Är det ett nytt kar eller har det varit igång ett tag?5 cm under rekommenderat är nog för mycket. 22 cm kanske går.Är det skummarkoppen som är ivägen för att få ner skummaren eller är det för grunt kar?
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det har varit i gång ett tag . Hade en annan skummare innan denna . Den drog fram mkt skit vatten / gegga . Den är koppen som är i vägen :/ nå tips på hur jag ska göra ?

Låt koppen sitta så högt upp på skummarhalsen som möjligt, d.v.s tryck inte ner koppen hela vägen utan bara så det blir tätt.

Annars blir det nog till att byta kopp, och det kanske det inte är värt för en 500 kr skummare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad har du för kar? Om skummaren sitter i ett fack kanske du kan plocka bort fästet helt och hållet och låta skummaren stå i facket eller liknande.

I mitt Rio 180 hölls skummaren upp av att koppen "stod" på kanten, koppen var det som höll upp skummaren. Jag plockade bort fästet för det gick inte att få ner skummaren tillräckligt djup med den på.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror jag förstår, frågan är om magnet är stark nog att hålla upp skummaren. Om du har plexi och kan arbeta med det så har jag en annan idé om din inte funkar.

Gör typ ett u av plexi och häng det på karetskant och fäst det up-och-ner vända fästet i den. Så här:

post-4606-14468924402137_thumb.png

Då får du ner skummaren en bra bit.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har lagt ner Bubble-magus importen, inte för att det var något fel på produkterna utan för att det var omöjligt att få flyt i leveranserna. Eftersom deras tillverkning bygger "production on demand" tog det för lång tid att få ihop ett sortiment/Leverans och den svenska marknaden är för liten för att vi ska beställa en container

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...