Gå till innehåll

SKRIK OCH PANIK!! (maxaspect 160W)


Piraterna

Rekommenderade inlägg

Min lampa började pipa konstigt igår, som tur var var jag hemma och kunde konstatera att den blivit överhettad och varnade för detta. Inte konstigt med tanke på hur dammig den hade blivit så jag öppnade den på ovansidan, gjorde rent (speciellt fläktarna) och det var väldigt dammigt där. Döm av min förvåning när den började pipa idag igen pga överhettning (60grader). Jag har inte mer än kanske 21 grader i rummet och inget ligger instängt.

Någon som vet varför den krånglar eller har några förslag? Är orolig för invånarna i karet då jag i skrivande stund kör på blåljus.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag vet så kan fläkten gå för långsmt om den börjat bli gammal, så det kan helt enkelt vara så att den är sliten och måste bytas ut. Om du mailar Eric på Fish-street och förklarar att fläkten inte snurrar som den ska längre så skickar han säkert en ersättningsfläkt. Be honom då också att skicka ytterligare en så du har som back-up i framtiden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mina krånglade på samma sätt.. Fick två nya fläktar kostnadsfritt från fish.. Under tiden så gjorde jag så att jag skruvade av locket kopplade ur fläkten o tog bort den helt. Sen la jag två datorfläktar på flänsen löst och drev dom med en väggbula.. Funkade bättre än originalet , 44 grader.. Körde så tills utbytesfläktarna kom.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har köpt den begagnad så jag har inte koll på hur gamla fläktarna är. Men det låter väldigt troligt, tror du man kan byta rakt av till datafläktar då jag inte kan vänta på leverans från usa?

Rakt av går inte.. Om du nu inte skulle hitta en identisk dvs..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har precis bytt till PCfläktar. Det går med vad som helst som är 140mm och går på 12 volt.

Kjell & co har en rätt tyst fläkt för 200 pengar, den tog ner mina 110W från 52 till 45 grader. Samma kontakt som till ordinarie fläktar.

Själv kör jag en sån här på varje maxspect, http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product_link.html&link=&artnr=490309&title=Ace%20Fan%20Frost%20Pro%20140mm%2012%20dB& , tar ner tempen till 40 grader utan problem, och är tystare än normala fläkten.

Man behöver byta kontakt för att passa ihop det dock, men det var inget problem för min del, fixade det på jobbet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du köpte den av mig om jag inte minns fel? Den är köpt på fish street. Bara skicka problemet med din adress till fish så ordnar det sig nog :)

Så länge om du har 2 gamla mobil laddare liggandes så klipp av änden på dom. Skarva plus och minus på 2 dator fläktar lägg över flänsen så klarar det sig tillsvidare.

/ Micke

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...