Quirkz Posted March 7, 2015 Author Share Posted March 7, 2015 Jaha detta suger nu har fått röd alger hur dödar jag detta på snabbaste sätt ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quirkz Posted March 29, 2015 Author Share Posted March 29, 2015 Mina bio pellets XL har snurrat snart i två månader och fattar inte varför dom inte kommer igång po4 finns det att ta ifrån hela tiden. Den ligger på 0.07 och jag har satt i nu 200 ml per 100 liter aka ger det 1 månad till. Hur lång tid kan det ta innan bio pellets kommer igång Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quirkz Posted April 15, 2015 Author Share Posted April 15, 2015 Det där med bio pellets e rena skiten körde med en annan kille vi starta samtidigt och ingen fick det att funka nu kör vi en annan plan och det såg ut som min no3 va på g ner vi får se nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quirkz Posted April 24, 2015 Author Share Posted April 24, 2015 Oj oj nu är no3 nere i 25 får vi se vad detta slutar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quirkz Posted May 1, 2015 Author Share Posted May 1, 2015 Äntligen nu e n03 nere i 2 måste ju säga att det känns jävligt bra efter har jagat detta i så många år till slut så hitta jag rätt som funka hos mig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Colan Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 Super grattis, äntligen kanske du kan njuta av akvariet. Inte många som orkar stå ut så länge (är själv inne på 5:e året på ena karet) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bjomat Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 Äntligen nu e n03 nere i 2 måste ju säga att det känns jävligt bra efter har jagat detta i så många år till slut så hitta jag rätt som funka hos migHur summerar du att du lyckats och hur ligger du till i fosfat? Grattis också Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quirkz Posted May 12, 2015 Author Share Posted May 12, 2015 Hej alla nitraten håller sig på 1ppm kanske lite mindre dosera ultrabak och ultra bio känns som det funkade för min burk kommer med bilder sen när det börjar hända något. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quirkz Posted May 13, 2015 Author Share Posted May 13, 2015 Så alla ni med no3 problem ge aldrig upp byt vatten och ge det tid tror dom flesta kan få ner sin no3 med ultra bak Lycka till Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quirkz Posted May 29, 2015 Author Share Posted May 29, 2015 Tja no3 ligger på 0 och allt annat ser bra ut hoppas detta håller i sig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quirkz Posted June 23, 2015 Author Share Posted June 23, 2015 Hej hopp alla sps koraller som jag har kvar lever än så länge fast kh ligger bara på 6 ska höjas annars börjar det rulla på varit lite lät med vatten byten. Får skylla på värmen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JonasW Posted June 23, 2015 Share Posted June 23, 2015 Låter fint, låt det bara in falla mer nu (Kh) .Några nya bilder? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quirkz Posted June 23, 2015 Author Share Posted June 23, 2015 Väntar nog ett tag till innan bilder kommer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quirkz Posted June 29, 2015 Author Share Posted June 29, 2015 Hmm no3 har börjat stiga igen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quirkz Posted August 13, 2015 Author Share Posted August 13, 2015 Hej alla glada hoppas ni alla haft en bra sommar burken går så där no3 på g tillbaka vet ej varför Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Perk Posted August 15, 2015 Share Posted August 15, 2015 Det där med bio pellets e rena skiten körde med en annan kille vi starta samtidigt och ingen fick det att funka nu kör vi en annan plan och det såg ut som min no3 va på g ner vi får se nu.Hej! Hur länge körde du med biopellets? När jag hade det i min förra burk så hände först ingenting men sen efter några månader började nitrat och fosfat sjunka. Nitrat var sen nere på noll, eller i alla fall omätbart med mitt test. Där höll det sig sen tills jag la ner det. Så min uppfattning är att det fungerar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quirkz Posted September 8, 2015 Author Share Posted September 8, 2015 Hej hopp hoppas alla haft en bra sommar. Allt står still just nu inte haft ork eller sug att hålla på men på det igen nu bara Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quirkz Posted October 12, 2015 Author Share Posted October 12, 2015 God dag kollade MG och Ca idag och det va tok för högt nu har det gått ner och kh har börjat gå upp no3 ligger på 2ppm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quirkz Posted October 29, 2015 Author Share Posted October 29, 2015 Hej varit tyst från mig ett tag nu mg och ca är på väg ner KH går upp no3 ligger på 1 PPM euphyllia vägrar att växa en då helskumt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bjomat Posted October 29, 2015 Share Posted October 29, 2015 Hur är det annars i karet? Kan vi få se några bilder? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quirkz Posted April 24, 2016 Author Share Posted April 24, 2016 Hej alla glada som läst min tråd jag kommer att sälja min burk akvastabil mark 2 360 liter har inte tid för det längre så passa på priset är väldigt bra MVH Thomas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quirkz Posted May 13, 2017 Author Share Posted May 13, 2017 (edited) Jag är tillbaka med min 375 liters tråd nya planer är på g med en burk som kommer va tip top info kommer sen... Hoppas ni alla har haft det bra I am back Mvh Thomas Edited May 13, 2017 by Quirkz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greger Posted May 14, 2017 Share Posted May 14, 2017 Vi håller tummarna denna gången Thomas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quirkz Posted May 14, 2017 Author Share Posted May 14, 2017 4 timmar sedan, greger sa: Vi håller tummarna denna gången Thomas Tack gör om gör rätt burkar man ju säga storlek på burk vet jag inte riktigt än vad tycker du Big boss Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts