Gå till innehåll

vart kan man köpa borrar för glas


Roger.J

Rekommenderade inlägg

Hej sitter och funderar på om jag ska bygga om en burk jag har men vart kan man köpa hålborrar för glas.

Om någon vet vart man kan köpa dessa skriv gärna ner det.

Har hittat upp till 25mm men vill ha betydligt större borrar (typ till 40mm pvc rör och då skall väll borren ligga på 55mm tror jag)

Mvh

Roger

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Alltid bara borrat ifrån ett håll och inte haft några problem med sprickor, man ska ju inte trycka för mkt!

Jula har nån diamant-hålsåg för glas den är 25,4mm har jag för migOm du inte redan vet så tänk på att alltid borra ur hålet från två håll annars spricker glaset, du borrar alltså halva vägen på vardera sida!:)
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jula har nån diamant-hålsåg för glas den är 25,4mm har jag för mig

Om du inte redan vet så tänk på att alltid borra ur hålet från två håll annars spricker glaset, du borrar alltså halva vägen på vardera sida!:)

Tackar för tipset och är medveten att det sägs att man skall borra från två håll men var med när dom borrade min burk och då från ett håll utan besvär.

Vill ha egna borrar för att se om det är så bökigt som sägs för att sedan kunna borra burkar som jag vill ha dom.

Mvh

Roger

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Såvitt jag vet finns dessa bara specialutförande för matchande maskiner och är, milt sagt snordyra - skulle köra Dremelvarianten om du inte tänker starta serieproduktion :)

Nej Leffe skall inte starta en fabrik utan är nyfiken på att prova att bygga lite burkar själv (alltid kul med utmaningar) och såg när dom borrade min burk att det inte var specielt svårt men risken att det kan spricka förklarade han för mig att den alltid finns.

Så vilka maskiner det blir får vi se men prova ska jag.

Mvh

Roger

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...