Robbanbobban Postat 10 februari 2012 Postat 10 februari 2012 Funderar snart på att dra igång ett saltkar och kollar runt lite i de olika butikerna på nätet angående salt men när jag jämför triton med drakfisken så skiljer det på mer än 200 kr för samma salt hur ät detta möjligt? Är det någon skillnad mellan dessa?http://drakfisken.se/salt/1379-tropic-marine-pro-reef.htmlwww.tritonakvarium.se/product.asp?product=1466 det är 10 kg hinken jag syftar på... Citera
StoffeSwe Postat 10 februari 2012 Postat 10 februari 2012 Ser ut att vara samma salt. Det är ju olika butiker, så dom kan ha olika prissättning på produkter. Ena butiken kanske får lite bättre pris från leverantör eller väljer att tjäna pengar på någon annan typ av produkt, kan finns många anledningar till att priser kan variera. Citera
Reuben Postat 10 februari 2012 Postat 10 februari 2012 Kan även vara fraktpriserna som är olika... Vill minnas att drakfisken har fastpris på sin frakt och tritons beror på vikten. Citera
StoffeSwe Postat 10 februari 2012 Postat 10 februari 2012 Jepp 89kr (tror jag) på drakfisken o triton skulle ta 160kr för 10 kg salt. Bor du i Sollentuna är det ju bara att hoppa i bilen o åka till triton och köpa saltet, om du inte kör en stridsvagn så blir soppapengarna billigare än frakten. Citera
Robbanbobban Postat 10 februari 2012 Författare Postat 10 februari 2012 Helt rätt båda två, drakfisken har exempelvis billigare tester, jo frakten kan vara tjuven blir nog till att åka till triton dåÄr TropicMarin pro reef bra salt?Duger det till en nybörjare som jag? Citera
Robbanbobban Postat 10 februari 2012 Författare Postat 10 februari 2012 Jepp 89kr (tror jag) på drakfisken o triton skulle ta 160kr för 10 kg salt. Bor du i Sollentuna är det ju bara att hoppa i bilen o åka till triton och köpa saltet, om du inte kör en stridsvagn så blir soppapengarna billigare än frakten.Haha ne inge stridsvagn , så det blir nog billigast så^^ Citera
StoffeSwe Postat 10 februari 2012 Postat 10 februari 2012 Har inte provat det själv men jag har hört andra som tycker det är bra. Men som sagt, jag har inte provat det själv så någon annan med personlig erfarenhet kanske kan ge bättre svar. Citera
Robbanbobban Postat 10 februari 2012 Författare Postat 10 februari 2012 Tack hör hjälpen christofer! Citera
Laggeman Postat 10 februari 2012 Postat 10 februari 2012 Använder mig utav det saltet för tillfället och är mycket nöjd med det. Löser sig snabbt, har bra värden och är billigt. Citera
Robbanbobban Postat 10 februari 2012 Författare Postat 10 februari 2012 Åh låter bra då blir det det! Citera
Reuben Postat 10 februari 2012 Postat 10 februari 2012 Inga problem med det saltet, har kört det ett tag med bra resultat, på senare tid har jag dock börjat blanda salter för att undvika risken för att få en dålig batch Citera
Robbanbobban Postat 10 februari 2012 Författare Postat 10 februari 2012 jag som är ny på detta vad innebär batch ? Edit: Förstod nu är det så stor skillnad mellan från gång till gång? Citera
Laggeman Postat 10 februari 2012 Postat 10 februari 2012 https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?27643-V%E4rden-p%E5-salter. Citera
Robbanbobban Postat 10 februari 2012 Författare Postat 10 februari 2012 Tack så mycket! Men hur kommer det sig att det skiljer så mycket i värden emellan olika batcher?Edit:kanske får skapa en projekttråd med mitt kar med nybörjarfrågor istället:) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.