Gå till innehåll

Hjälp dom hoppar över


droopy

Rekommenderade inlägg

mina fiskar hoppar över ut på golvet, denna vecka har en goby och en fjäril hoppa över.

för ett tag sedan hoppa en clown över. vet inte vad det är som gör det. mina värden i vattnet är bra fiskarna äte dom dom ska.

korallerna växer. men på nätterna hoppar dom ur. det är ett open top kar, med ca 1 cm till godo på varje sida.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, det ska jag prova vad använder du som mån ljus?

sedan en annan grej. hittade min scooter blenny i sumpen, fattar inte hur den tog sig dit. denkan inte sima in i returan, och överiningen sitter det ju en kran som reglerar flödet.

jag har så mycket konstiga saker som händer. samt att jag har en Svart clown som saknas, hittar den ingen stans. då jag flyttade karet för 1 månad sedan så har jag städat det gammal rumet så den låg inte på golven, jag har gjort rent alla pumpar och

sump, samt att karet var tömt. och vad jag vet så har jag inget som äter andra fiskar. har en blåbent eremit, och 2 puts räkor. sedan några koloni anemone.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Som månlyse körde jag 4 st 10mm blåa dioder från class ohlson (eller om det var kjell & co).

Seriekopplade på en 12v väggbula.

Det finns färdiga att köpa annars, bara klämma fast på kanten och stoppa kontakten i väggen.

Har sett dom i nätbutik men kan inte minnas var.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...