Gå till innehåll

Kan jag stoppa i fiskar?


Aquario

Rekommenderade inlägg

Hej. Karet tar sig fint och allt ser ut att må bra!

Jag undrar om jag kan stoppa i fisk när No3 Nitrit ligger på 10ppm? Jag har inte lyckats få ner det lägre med mina vatten byten på 10-20%.

Jag har byggt en diy Bio-Pellets reaktor som fungerar men jag är inte riktigt nöjd med inlopp och utloppet av det "renade vattnet". Så den är alltså inte inkopplad ännu.

Thank you.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hur länge har du ditt kar varit igång?

jag tror du menar Nitrat och inte Nitrit! om din nitrit är på 10ppm skall du absolut inte lägga i några levande djur!

du kan alltid börja med några sniglar och eremiter.

ser också att du kar är på 33 liter och jag är lite tveksam till att du kan ha speciellt många fiskar i det. andra är på guiden får uttala sig om vilka fiskar som kan eventuellt vara aktuella för ett så pass litet kar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jippi fiskar! Min setup är inte 100% färdig utan under uppbyggnad, För när varande kör jag med mitt gamla söt vattens kar, 2 invändiga pumpar med skumfilter som sprutar rakt mot varandra från vardera sida av karet. Dopp värmare och en NAD (tror jag) skummare 80-150L allt i stoppat i det lilla karet. Men jag har byggt min egen sump av ett annat söt vatten kar i samma storlek. Sumpen är inte i gång för att jag inte beställt två st kulventiler. Dags att få tummen ur...

Jag lovar att lägga upp bilder på min diy pellets reaktor, den är mer avancerad än de som jag sett här på forumet. Man kan reglera hur mycket av det renade vattnet som ska till baka in i tanken för att inte riskera att tömma vattnet på näring helt och riskera att krascha. Lite mer fin justering krävs dock innan den är klar.

Tack för länken Freguz.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...