Quirkz Postat 1 mars 2012 Postat 1 mars 2012 Hej min Tunze osmolator har börjat bli lite skum varje gång den har fyllt på vatten så ligger det och små rinner från hålet. Lyfter man upp hela pumpem slutar det rinnna kör man ner den igen som börjar det rinna böjer du slangen uppåt rinner det ej vad kan detta bero på Citera
Maglofster Postat 1 mars 2012 Postat 1 mars 2012 Det är inte bara så att den fungerar som en vanlig hävert? Min gjorde det när slangen hamnat för långt ner i sumpen. Citera
Quirkz Postat 1 mars 2012 Författare Postat 1 mars 2012 skumma är att jag har haft den på samma läge hela tiden det är nu på senaste tiden den har börjat Citera
Kjelle Postat 1 mars 2012 Postat 1 mars 2012 Tja, det verkar vara fel på kontrollern eftersom den inte stänger av pumpen. Citera
Quirkz Postat 1 mars 2012 Författare Postat 1 mars 2012 Jag borde ju höra om pumpen är på ju den är tyst Citera
greger Postat 1 mars 2012 Postat 1 mars 2012 ThomasJag tror att du av någon anledning fått påfyllningsslangens mynning under/lägre än vattenytan i osmos-behållaren, så att du får hävert även när pumpen slutar gå Citera
a.nilson Postat 1 mars 2012 Postat 1 mars 2012 Hade samma problem strax efter det att jag köpt min. Visade sig vara fel på den som kopplat in den (jag). Lyckades få till hävert fastän slangen låg över nivå, fick flytta upp slangen ytterligare nån cm så var problemet ur världen. Citera
Quirkz Postat 1 mars 2012 Författare Postat 1 mars 2012 Kan va så har ju en 25 liters dunk brevid sumpen -- Jag vill ha bullar i morgon Citera
Andy88 Postat 1 mars 2012 Postat 1 mars 2012 Jag får samma här hemma. Blir så när jag har för hög nivå i osmosfacket så slangen ligger lägre än ytan. /André---I am here: http://tapatalk.com/map.php?rcjmvtSent from my iPhone using Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.