Gå till innehåll

Ny video på mitt 900 liters


Ted-m

Rekommenderade inlägg

Youtube-inbäddningen fungerar alldeles utmärkt bara man vet hur man ska göra. Att man inte kan välja att visa HD-klippet direkt i forumet ser jag inte som en svaghet då inte alla sitter på 100Mbit eller bryr sig om att kolla på klippen i högre upplösning än 360 eller 480. Oavsett om man hade det så blir fönstret inte större ändå, vilket gör att man inte ser så mycket mer oavsett upplösning på klippet.

Cw5tHYJKtA8

Varje videofil har ett ID, detta ID är det som står direkt efter http://www.youtube.com/watch?v= vilket i ditt fall är Cw5tHYJKtA8. Efter detta kommer mer info om andra inställningar och hur videon ska visas på sidan osv.

För att visa videon direkt i ett litet fönster här på guiden så lägger du in en youtube-tagg, du omsluter "youtube" respektive "/youtube" med följande teckan: []

Följden blir att filmen kan tittas på direkt i inlägget i forumet. Man omsluter text med fetstil och kursiv stil på samma sätt, så ifall du är osäker på hur du ska göra så kika på hur de taggarna ser ut. Lycka till!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser jättefint ut! Jag är starkt förtjust i korallvalen du gjort, mycket rörelse överallt. Hur strömt är det i ditt kar? Det ser ut att blåsa på redigt :-)

Det är besynnerligt ditt kar för jag tycker alltid det ser mindre ut än det är, någon konstig synvilla. Är det rundade hörn i fram på akvariet?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det är rundade hörn.Alla som ser det framifrån säger nä det är inte på 900liter men sen ser det djupet som är på 75cm.Jag tycker det ser litet ut jag med.Kanske därför jag har planer på ett lite större kar met måtten L300H50D70.Jag vet inte exakt hur mycket flöde det är Returen är en Laguna power jet 11000 max-flo .Sen är det 2 http://www.fish-street.com/sunsun_jvp202b_12000litres_wavemaker_magnet?category_id=35 och en koralia 3 tror jag den sista är.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Aha, det är 75 djupt. Det förklarar ganska mycket. Det ser man knappt på videon :-) Det större karet låter riktigt tufft.

Många pumpar som blåser på där, de där sunsun pumparna blåser på riktigt mycket, speciellt för att vara kina pumpar. Många pumpar jag provat från tex Resun har annars varit riktigt långa i näsan när de skrivit ut sina siffror på pumparna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...