matte_lkpg Postat 22 juni 2012 Författare Postat 22 juni 2012 min eldräka är med blyg, pepparmint har jag ingen dock Citera
matte_lkpg Postat 23 juni 2012 Författare Postat 23 juni 2012 Fick tag på ett 180? liters idag Bara att börja starta upp så snart som möjligt Behöver bygga ny sump dock.. min får inte plats under! Citera
matte_lkpg Postat 13 juli 2012 Författare Postat 13 juli 2012 Nu så har man fått ordning på akvariet igen Skulle vilja ha tips på några skapligt enkla och billiga fiskar man kan börja med, men även som man vill ha kvar sen Ett 180 liter är det som sagt! Citera
Wigge Postat 13 juli 2012 Postat 13 juli 2012 clownfiskar och frökenfiskar. fröken fiskar kan vara mycket aggressiva, men mina går bra ihop med mina clowner=) annars så är där ju lite mandarin fiskar, kardinalfisk osv osv=) Citera
Trollsvans Postat 16 juli 2012 Postat 16 juli 2012 Kolla igenom http://www.liveaquaria.com/product/aquarium-fish-supplies.cfm?c=15, det finns mycket ögongodis och är hyfsat vettiga tips och storleksangivelser.Kan rekommendera Nemateleotris magnifica/decora (dartfish), riktigt charmiga små rackare, och håller sig lugna. Citera
matte_lkpg Postat 16 juli 2012 Författare Postat 16 juli 2012 Mandarin är väll svåra att ha om man man inte har massor sten? Annars är dom jäkligt läckra!Dartfish såg ut att vara fräna Tackar för länken! Får kolla igenom den ordentligt sen.. nu blir det en tur till Kolmården och studera Citera
kaptenen Postat 17 juli 2012 Postat 17 juli 2012 Mandarin är väll svåra att ha om man man inte har massor sten? Annars är dom jäkligt läckra!Dartfish såg ut att vara fräna Tackar för länken! Får kolla igenom den ordentligt sen.. nu blir det en tur till Kolmården och studera Beror på om de tar fryst foder eller ej. Rekommendationen för en mandarin är väl 50 kg ls per mandarin men om de tar fryst så behöver de inte alls lika mycket, om ens överhuvutaget ur mat perspektivet. Citera
matte_lkpg Postat 19 juli 2012 Författare Postat 19 juli 2012 Får se vad det blir för fiskar! Lite sugen på nån goby med? Men Korallfisken har ju semesterstängt så får gott vänta...Lite mer sten skulle ju behövas med.. en 10kg till iaf! Har iaf beställt 2st Seio P320 super flow pumpar, hoppas dom kommer i morgon så jag kan kasta ur innerfiltret dom sitter där! Citera
Wigge Postat 20 juli 2012 Postat 20 juli 2012 tcker du sa köra på 2 clowner och en mandarin fisk till att börja med=) Citera
matte_lkpg Postat 20 juli 2012 Författare Postat 20 juli 2012 Jo ett clownpar blir det nog iaf! Segt att man måste vänta minst 2 veckor till bara.. Vet att en del affärer i Norrköping har haft lite salt visserligen men ingen aning om dom har nått kvar!Fick hem pumparna idag iaf.. blev bättre Citera
Wigge Postat 20 juli 2012 Postat 20 juli 2012 de flesta som har saltvatten brukar ha clowner hemma=)fina pumpar, men tänk på att ha lite ytcirkulation bara=) Citera
matte_lkpg Postat 20 juli 2012 Författare Postat 20 juli 2012 Vet att MJÖLBY ZOO & CIKLIDSHOP har men akvariet såg så risigt ut, så hoppar nog att handla där Hoppas på att ytan rör sej så det räcker.. har ju ytavrinning och retur som rör om lite med Citera
Liljegren87 Postat 20 juli 2012 Postat 20 juli 2012 Vet att arkens zoo i Motala brukar ha såna hemma men dyrare än korallfisken. Pratade med dom på korallfisken för ett tag sen tror det skulle vara vanliga öppetider från 1 aug. Citera
matte_lkpg Postat 21 juli 2012 Författare Postat 21 juli 2012 Blir nog så att jag väntar tills dom öppnar igen Citera
Liljegren87 Postat 21 juli 2012 Postat 21 juli 2012 Hehe ajemen en annan väntar på den underbara dagen med:) Citera
Wigge Postat 21 juli 2012 Postat 21 juli 2012 okej=) annars när du skaffat lite koraller så kommer du kanske få tillräckligt emd cirkulation om du riktar cirkulations pumparna upp mot ytan=) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.