Texas Postat 11 mars 2012 Dela Postat 11 mars 2012 Stötte på denna då man var och dyk i fillippinerna...divemastern sa att de var en seacobra...giftig som bara den...Har försökt googla på den men hittar ingen info Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
blackizzz Postat 11 mars 2012 Dela Postat 11 mars 2012 Ser nästa ut som plast! Har letat lite efter liknande men hittar inget...Det jag tycker är lite underligt är att dess "svans" inte är den typiska platta svansen man ser på havsormar, utan avrundad eller vad man ska kalla det.Dock är ju svart rött och gult kombinerat = Mkt farlig/giftig i djurriket så man får väl anta att det är som du säger, giftig som bara den! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 11 mars 2012 Dela Postat 11 mars 2012 Det är en etta för mycket på dagen och en etta för liten på månaden tror jag Texas. Welcome Back i alla fall MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Texas Postat 11 mars 2012 Författare Dela Postat 11 mars 2012 Mmm...du hade typ 5-10 minuter att leva om du vart biten av den... DM hade bara sett den 2gånger förut...Tycker oxå den ser lite plastig ut...men de är nere på 30meters djup... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
StoffeSwe Postat 11 mars 2012 Dela Postat 11 mars 2012 Hur stor var den? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Texas Postat 11 mars 2012 Författare Dela Postat 11 mars 2012 25-30cm... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
evillennart Postat 11 mars 2012 Dela Postat 11 mars 2012 Det är en etta för mycket på dagen och en etta för liten på månaden tror jag Texas. Welcome Back i alla fall MVH LasseJa det är nog lite bus med det här.... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ballsam Postat 11 mars 2012 Dela Postat 11 mars 2012 Såg du den när den rörde på sig? Tycker också den ser ut som nån av barnens leksaker..Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Texas Postat 11 mars 2012 Författare Dela Postat 11 mars 2012 Vetifan hur dom ska kunna fejka de där nere på 30m...botten ändras ju hela tiden med strömmar m m Har fler bilder på den... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
blackizzz Postat 11 mars 2012 Dela Postat 11 mars 2012 Finns ju alltid dessa personer som vill locka turister genom att ha "fantastiska" djur som icke är riktiga men ger skenet av att vara det. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Texas Postat 11 mars 2012 Författare Dela Postat 11 mars 2012 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
StoffeSwe Postat 11 mars 2012 Dela Postat 11 mars 2012 Rörde den sig? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
danielj75 Postat 11 mars 2012 Dela Postat 11 mars 2012 Lol. Ormen har inte rört sig alls mellan fototillfällena Ser allt lite fejk ut... //Danielj Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
StoffeSwe Postat 11 mars 2012 Dela Postat 11 mars 2012 Jag skulle också säga leksak Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
StoffeSwe Postat 11 mars 2012 Dela Postat 11 mars 2012 Lol. Ormen har inte rört sig alls mellan fototillfällena Ser allt lite fejk ut... //DanieljHåller med, kroppen har samma form, om man tittar på referens punkter på bilden så har den inte rört sig alls, men fotot är taget ur en annan vikel. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Texas Postat 11 mars 2012 Författare Dela Postat 11 mars 2012 Nä den låg stilla... men som sagt den såg riktig ut nere på botten... och om den legat där tidigare så borde ju de vara sand m m som täckt den lite grann...Sen att den ska ligga kvar där hela tiden är väl omöjligt...Korten är tagen direkt efter varann, i olika vinklar... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Texas Postat 11 mars 2012 Författare Dela Postat 11 mars 2012 Brorsan tog kort på den efter mig... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bygert Postat 12 mars 2012 Dela Postat 12 mars 2012 Fel färg, fel form, fel fjäll, fel beteende, fel huvud - tja egentligen ingenting som stämmer med nåt annat än ormus plasticus. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 12 mars 2012 Dela Postat 12 mars 2012 Fjället är för synligt för att vara något annat än plast, har haft otroligt många ormar i mina dar, både gifta och inte giftiga, färgerna på denna orm existerar inte i dom kulörerna om inte bilden är behandlad i ps, men ja plast, ligger exakt i samma position på alla 3 bilderna, en riktig havs orm hade följt med i rörelserna. Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Maglofster Postat 12 mars 2012 Dela Postat 12 mars 2012 Jag har varit med om samma sak i Thailand. Finns divemasters som har med både det ena och det andra i fickorna. En riktig klassiker är att ha med en liten revhaj i fickan. På rätt avstånd framför kameran (man håller den i sjärtfenan utanför bild) så ser det ut som man har en haj mitt framför dykarna. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ted64 Postat 12 mars 2012 Dela Postat 12 mars 2012 http://www.ebay.com/itm/6-RUBBER-SNAKES-24-INCH-snake-reptile-toys-pretend-play-NEW-nature-garden-props-/230672896271 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
blackizzz Postat 12 mars 2012 Dela Postat 12 mars 2012 ^ proof! Sent from my IPhone 4 using TapaTalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.