Gå till innehåll

Pom-pom erfarenheter efterfrågas.


Salta katten

Rekommenderade inlägg

Hallåj,

Jag tycker pom-pom krabbor är galet koola, men känner att jag vill ha lite mer kött på benen innan jag provar att få fatt i en och frågar er efter erfarenheter.

Jag undrar över grejor som temperament, revir, lätt eller svårhållen, vad de äter etc. Har alla anemoner när man köper dem? Vad händer om de skulle tappa sina anemoner eller om anemonerna dör? Kan man köpa nya anemoner? Varför bär dem egentligen runt på anemoner?

//Christian

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en sådan skit cool!!

Dom bär inte runt på anemoner utan det är deras "händer" det är dom dom använder för att försvara sig dom "boxas" med dom därav namnet "boxar" krabba.. När jag fick hem min så hade den bara en "anemon" men nu på under en vecka har det vuxit ut en till !

Otroligt coola och otroligt snälla gör ingen något illa överhuvud taget! kommer dock bara fram vid mat. men det är det värt! :)

Mycket mycket små! så om man vill se den överhuvud taget så får man ha nano kar! och gärna mer än 1 ! jag kommer köpa 2 till !

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En ganska bra bild (hittat på nätet)

Moderator's upplysning:
mod.gifBild borttagen.

Det är ok att länka in bilder i inläggen, men så länge man inte har rätt att posta dem som attachment så vill vi inte att man gör det då bilden lagras på SG's server och kan då tas som bildstöld.

Ändrat av Laggeman
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Pom pom anemonerna brukar inte klara sig så länge i våra akvarium från vad jag hört / läst. Och anemonerna vi ofta har i våra kar är inte kompatibla med pom pom's. Finns några bilder på där pom pom krobborna ha tagit Majano anemoner / Glasrosor, men tror detta är ganska ovanligt :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en sådan skit cool!!

Dom bär inte runt på anemoner utan det är deras "händer" det är dom dom använder för att försvara sig dom "boxas" med dom därav namnet "boxar" krabba.. När jag fick hem min så hade den bara en "anemon" men nu på under en vecka har det vuxit ut en till !

Fast... det ÄR anemoner de bär omkring på:

http://en.wikipedia.org/wiki/Lybia

http://www.nano-reef.com/forums/index.php?showtopic=67217&view=findpost&p=605475

Eller?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vetefan,, när min kom hade den bara 1 nu har den 2 igen... skulle va jäkligt skumt om den hittat den i mitt kar när jag inte ens har någon LS i karet...

Jag har fått för mig och tror stenhårt på att dessa växer ut runt "saxen" som är i anemonen som dom greppar med.

Men jag kan ha fel... dock tveksam fast jag läser att jag har fel på andra sidor.. för var skulle min ha fått den 2a ifrån :S

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vetefan,, när min kom hade den bara 1 nu har den 2 igen... skulle va jäkligt skumt om den hittat den i mitt kar när jag inte ens har någon LS i karet...

Jag har fått för mig och tror stenhårt på att dessa växer ut runt "saxen" som är i anemonen som dom greppar med.

Men jag kan ha fel... dock tveksam fast jag läser att jag har fel på andra sidor.. för var skulle min ha fått den 2a ifrån :S

De kan ibland dela den ena anemonen, för att få två :)

http://en.microcosmaquariumexplorer.com/wiki/Pom_Pom_Crab

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...