Heske Postat 22 april 2012 Författare Postat 22 april 2012 Tack Manne, har redan fått svar i min identifieringstråd Citera
Andy88 Postat 22 april 2012 Postat 22 april 2012 Har du tid och ork så hade jag startat ett eget kar till räkan. Behöver inte vara många liter och inget avancerat alls. /André Citera
Heske Postat 22 april 2012 Författare Postat 22 april 2012 Nä, något nytt kar blir det inte. Blir nog till och lägga ut en annons i säljes, har redan två intresserade Citera
Andy88 Postat 22 april 2012 Postat 22 april 2012 Du hinner knappt blinka innan du sålt den. /André Citera
Heske Postat 22 april 2012 Författare Postat 22 april 2012 Vi får se, jäkligt kul och hitta oväntat liv iaf Citera
Andy88 Postat 22 april 2012 Postat 22 april 2012 Ja de var ju kul och bra att du hittade den nu och inte om ett år när invånare plötsligt börjar försvinna i karet. /André Citera
Heske Postat 22 april 2012 Författare Postat 22 april 2012 Det hade inte varit några större problem, den simmade omkring i sumpen Citera
Heske Postat 23 april 2012 Författare Postat 23 april 2012 Hann inte med och testa vattenvärdena igår, vattenbytet drog ut lite på tiden. Fick tex åka iväg och inhandla ny pump. Men idag har jag gjort alla tester så här såg det ut idagSalt 1,027No3 4Po4 >0,64Ca 420KH 10,4Mg 1320Hög salthalt så blir och plocka ut lite mer vatten och fylla på med kranvatten. Men har fortfarande problem med höga värden på nitrat och fosfat. Nån som vet var allt det kommer ifrån?Har bokat en korall hos zoogiganten så ska dit till helgen, passar nog på och höra om dom har något att rekommendera då. Citera
Heske Postat 25 april 2012 Författare Postat 25 april 2012 Va i Vetebröd igår och hälsade på Micke, bytte bort mitt sumpfynd mot en sjöborre och en sjöstjärna. Jäkligt bra byte för min del och Micke verkade också nöjd eftersom han inte ville ha något emellan Tog några bilder igår, va bara blåljuset tänt och nu har dom gått och gömt sig. Citera
Majki01 Postat 25 april 2012 Postat 25 april 2012 Han älskade dagens mat haha, slängde i lite sötvattens tetror, dom han inte ens själv dö innan han slagit ihjäl dom, sitter nu och knapprar;)Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Heske Postat 25 april 2012 Författare Postat 25 april 2012 Han älskade dagens mat haha, slängde i lite sötvattens tetror, dom han inte ens själv dö innan han slagit ihjäl dom, sitter nu och knapprar;)Haha, som sagt, en snabb liten rackare Citera
Genne Postat 26 april 2012 Postat 26 april 2012 Skrapade glaset, flyttade runt lite fraggar och krånglade lite med krabbfällan igår. I morse upptäckte jag att mina Palettkirurger har fått lite "vitaprick" igen. Jäklar va tråkiga dom är -sjukKänns som man får fortsätta köra uvcn dygnet runt så länge man har dom i karet...Är inte förvånad att din palett fått "vitaprick" när du varit i karet, dom tål inga störningsmoment känns det som.Nu kör jag inte med UVC utan med Ozon, men jag har provat att inte köra igång den ett par gånger når min Palettkirurg fått "vitaprick".Har fått för mig att det går tillbaks av sig självt efter någon dag.Lämnar ingen garanti på det men så upplever jag saken är det någon annan som sett det samma(ursäkta frågan i din tråd)? Citera
Heske Postat 26 april 2012 Författare Postat 26 april 2012 Nä, dom verkar inte tåla nånting alls... Första gången dom fick "vitaprick" hade jag inget uvc och det tog några dagar innan jag lyckades skaffa det. Den gången blev det bara värre och värre för varje dag, smittade tom några andra innevånare i karet. Nu försvinner det på 3-4dagar och än så länge är det ingen annan som blivit smittad så länge jag kört med uvc.Ingen fara med frågan, intressant även för mig ju Citera
Heske Postat 29 april 2012 Författare Postat 29 april 2012 Mitt under mitt stora (50%) vattenbyte idag så bestämde sig mina clowner för att det va ett bra läge att lägga ägg utanför sin anemon. Riktigt kul och se, flickvännen blev till och med sugen på att försöka sig på att driva upp små babyclowner Citera
Andy88 Postat 29 april 2012 Postat 29 april 2012 Vad kul! Bor dem i anemonen du köpte av mig? vill du odla upp så läs bara på, men de är mycket jobb med de. /André---I am here: http://tapatalk.com/map.php?rc2ymuSent from my iPhone using Tapatalk Citera
Heske Postat 29 april 2012 Författare Postat 29 april 2012 Japp, dom två största clownerna flyttade in i den direkt, sen va det ett jäkla liv om vem som skulle få komma i närheten Har läst på den del, men har varken tid, lust eller utrustning för och göra det. Men alltid kul att flickvännen intresserar sig, kan ju kanske bli hennes eget lilla projekt i framtiden Citera
Andy88 Postat 29 april 2012 Postat 29 april 2012 De var ju skoj att någon flyttade in. du får tragga lite på henne så tar hon säkert tag i det. Alltid roligt att läsa om någon som föder upp djur och förhoppningsvis lyckas. /André---I am here: http://tapatalk.com/map.php?t3l2v2Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Heske Postat 29 april 2012 Författare Postat 29 april 2012 De var ju skoj att någon flyttade in. du får tragga lite på henne så tar hon säkert tag i det. Alltid roligt att läsa om någon som föder upp djur och förhoppningsvis lyckas. /AndréJo, den blev mycket uppskattad Vi får se, har ändå haft lite planer på och skaffa ett nano, får kanske bli yngelkammare till och börja med... Citera
Knegolf Postat 4 maj 2012 Postat 4 maj 2012 Kul att det går så bra för dig! :-)) när får vi se nån helhets bild? :-) Citera
Heske Postat 4 maj 2012 Författare Postat 4 maj 2012 Ja, det är skitkul faktiskt Bilder kommer nog ikväll eller imorgon. Har även fått förfrågan på jobbet om en film när jag matar anemonen så det ska jag också försöka få upp här inom kort Citera
Heske Postat 4 maj 2012 Författare Postat 4 maj 2012 Testar och lägga upp några provfilmer här. Nån som har tips på något bra, gratis videoredigeringsprogram som är enkla att använda? Eller ännu hellre nån tjänst på nätet där man kan redigera sina videor?Mitt clownpar i sin anemon. Citera
Heske Postat 4 maj 2012 Författare Postat 4 maj 2012 Fiskade upp min ena clown från överrinningsboxen och släppte den i akvariet men mina clowner kommer VERKLIGEN inte överens!!! Så han får gå i sumpen tills på måndag, då ska han flytta till Billy från Zoogiganten. Citera
Heske Postat 4 maj 2012 Författare Postat 4 maj 2012 Mm, och dom blev ännu bättre kompisar senare. Då höll den ena clownen den andra clownen i fenan JÄTTELÄNGE Citera
Gocky75 Postat 4 maj 2012 Postat 4 maj 2012 Kärlek börjar alltid med bråk Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.