Gå till innehåll

Heskes Deltec


Heske

Rekommenderade inlägg

  • Svar 249
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Hann inte med och testa vattenvärdena igår, vattenbytet drog ut lite på tiden. Fick tex åka iväg och inhandla ny pump. Men idag har jag gjort alla tester så här såg det ut idag

Salt 1,027

No3 4

Po4 >0,64

Ca 420

KH 10,4

Mg 1320

Hög salthalt så blir och plocka ut lite mer vatten och fylla på med kranvatten. Men har fortfarande problem med höga värden på nitrat och fosfat. Nån som vet var allt det kommer ifrån?

Har bokat en korall hos zoogiganten så ska dit till helgen, passar nog på och höra om dom har något att rekommendera då.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Va i Vetebröd igår och hälsade på Micke, bytte bort mitt sumpfynd mot en sjöborre och en sjöstjärna. Jäkligt bra byte för min del och Micke verkade också nöjd eftersom han inte ville ha något emellan :)

Tog några bilder igår, va bara blåljuset tänt och nu har dom gått och gömt sig.

post-6576-14468925311783_thumb.jpg

post-6576-14468925311986_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skrapade glaset, flyttade runt lite fraggar och krånglade lite med krabbfällan igår. I morse upptäckte jag att mina Palettkirurger har fått lite "vitaprick" igen. Jäklar va tråkiga dom är -sjuk

Känns som man får fortsätta köra uvcn dygnet runt så länge man har dom i karet...

Är inte förvånad att din palett fått "vitaprick" när du varit i karet, dom tål inga störningsmoment känns det som.

Nu kör jag inte med UVC utan med Ozon, men jag har provat att inte köra igång den ett par gånger når min Palettkirurg fått "vitaprick".

Har fått för mig att det går tillbaks av sig självt efter någon dag.

Lämnar ingen garanti på det men så upplever jag saken är det någon annan som sett det samma(ursäkta frågan i din tråd)?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nä, dom verkar inte tåla nånting alls... Första gången dom fick "vitaprick" hade jag inget uvc och det tog några dagar innan jag lyckades skaffa det. Den gången blev det bara värre och värre för varje dag, smittade tom några andra innevånare i karet. Nu försvinner det på 3-4dagar och än så länge är det ingen annan som blivit smittad så länge jag kört med uvc.

Ingen fara med frågan, intressant även för mig ju :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt under mitt stora (50%) vattenbyte idag så bestämde sig mina clowner för att det va ett bra läge att lägga ägg utanför sin anemon. Riktigt kul och se, flickvännen blev till och med sugen på att försöka sig på att driva upp små babyclowner :)

post-6576-14468925346538_thumb.jpg

post-6576-14468925345277_thumb.jpg

post-6576-14468925345506_thumb.jpg

post-6576-14468925345712_thumb.jpg

post-6576-14468925345911_thumb.jpg

post-6576-14468925346105_thumb.jpg

post-6576-14468925346317_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Japp, dom två största clownerna flyttade in i den direkt, sen va det ett jäkla liv om vem som skulle få komma i närheten :) Har läst på den del, men har varken tid, lust eller utrustning för och göra det. Men alltid kul att flickvännen intresserar sig, kan ju kanske bli hennes eget lilla projekt i framtiden ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De var ju skoj att någon flyttade in. :) du får tragga lite på henne så tar hon säkert tag i det. Alltid roligt att läsa om någon som föder upp djur och förhoppningsvis lyckas. :)

/André

Jo, den blev mycket uppskattad :) Vi får se, har ändå haft lite planer på och skaffa ett nano, får kanske bli yngelkammare till och börja med...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det är skitkul faktiskt :) Bilder kommer nog ikväll eller imorgon. Har även fått förfrågan på jobbet om en film när jag matar anemonen så det ska jag också försöka få upp här inom kort :smashcomp

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Testar och lägga upp några provfilmer här. Nån som har tips på något bra, gratis videoredigeringsprogram som är enkla att använda? Eller ännu hellre nån tjänst på nätet där man kan redigera sina videor?

Mitt clownpar i sin anemon.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fiskade upp min ena clown från överrinningsboxen och släppte den i akvariet men mina clowner kommer VERKLIGEN inte överens!!! Så han får gå i sumpen tills på måndag, då ska han flytta till Billy från Zoogiganten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...