Gå till innehåll

Hur forma slimline bakgrund??


Heske

Rekommenderade inlägg

Ska lägga BTN slimline i botten och klä in ena kortsidan samt runt ytavrinningen. Någon som har några bra tips på hur man bäst formar sån?

Jag har ju välvd framruta så skära med kniv och knäcka som det står på beskrivningen funkar ju inte... Funkar det med sticksåg eller kanske vanlig fogsvans??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hade kanske funkat om jag haft nån sån...

Man behöver inte så tjockt lager med sand då, o man slipper sättningar under revet o sånt tråkigt. Man slipper oxå se glaset i botten om man skulle rikta nån cirk.pump mot botten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skickar PM om sågning + du kan ju kolla på mitt hörnkar hur jag gjorde för att slippa sättningar.

Många säger att det är farligt med tjockt sandlager, men jag har alltid kört med det (levande) och har aldrig haft problem.

Dessutom tycker jag att det är snyggt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ska lägga BTN slimline i botten och klä in ena kortsidan samt runt ytavrinningen. Någon som har några bra tips på hur man bäst formar sån?

Jag har ju välvd framruta så skära med kniv och knäcka som det står på beskrivningen funkar ju inte... Funkar det med sticksåg eller kanske vanlig fogsvans??

Vad är det för vits och slimline på botten?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nästa gång jag startar ett kar på över 200 liter kommer jag också ha btn på botten :). Man behöver inte vara orolig för sten ras längre plus att det förblir snyggt fast djuren flyttar sanden samt pumparna :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det för vits och slimline på botten?

Som Majki sa, man slipper risken att revet rasar pga sättningar i sanden + att det spelar ingen roll hur djuren flyttar på sanden eller hur man riktar cirk.pumparna, man slipper se glaset i botten på karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Som Majki sa, man slipper risken att revet rasar pga sättningar i sanden + att det spelar ingen roll hur djuren flyttar på sanden eller hur man riktar cirk.pumparna, man slipper se glaset i botten på karet.

Du skall aldrig ha första lagret sten i sanden då du lätt kan få områden med stillastående vatten.

Sedan skall du aldrig ha så stark cirkulation att det flyttar sand.

Slimline har en ruggig yta och då är det lätt att avfallsprodukter samlas och inte kan ta sig loss på samma sätt som från en plan yta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...