Gå till innehåll

Sandéns LED bygge


Hanssanden

Rekommenderade inlägg

  • Svar 78
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Har inte bestämt ännu men jag har ju 72 st från Aqua style online dimmbara, försöker nog med så många som möjligt. Hade tänkt 2st fläktar uppifrån och 2st från sidan. Borde räcka vad det gäller värmeutvecklingen.

Mvh Hasse i Braås.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

grymt :) väntar med spänning på att se se sjukt många leds jämfört med va jag har :)

Skall dock INTE köpa mer!!! (intalar sig själv) lägger de pengarna i spargrisen för större kar istället ;) ;)

inte utan att man e sugen dock...haha

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har för mig att du har från glaset till botten på plastlocket ca 54mm, så du får inte bygga tjockare än så... fläktarna på baksidan behöver ju också ha lite luftutrymme så dom inte kvävs, min Maxspect 60 armatur som jag monterat in är 47mm tjock plus 2mm plåt som den är monterad på och då har jag 5mm på baksidan där fläkten tar luft:)

993201250848P2b17.jpg

0e3201250938P0d11.jpg

ae3201251013P2b38.jpg

863201251324P465a.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har för mig att du har från glaset till botten på plastlocket ca 54mm, så du får inte bygga tjockare än så... fläktarna på baksidan behöver ju också ha lite luftutrymme så dom inte kvävs, min Maxspect 60 armatur som jag monterat in är 47mm tjock plus 2mm plåt som den är monterad på och då har jag 5mm på baksidan där fläkten tar luft:)

993201250848P2b17.jpg

0e3201250938P0d11.jpg

ae3201251013P2b38.jpg

863201251324P465a.jpg

Har du plexi mellan dioderna och karet eller?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dioderna är ett kit från Aqua style online, köpte 72 st dimmbart 36 vita / 36 blåa. Hur många jag använder har jag inte bestämt ännu:)

Mvh Hasse i Braås.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jo det lästa jag längre upp i tråden :) men vad gör dioder är det? "vanliga" eller cree 3w st eller något annat w antal?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så hade locket nere nu på morgonen och har kollat så att original fläktarna kan användas. Kommer att börja med dessa behövs mer kylning monteras ytterligare fläktar. Finns plats för det oxå:)

Mvh Hans Sandén i Braås.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...