Dimorb Postat 27 januari 2006 Postat 27 januari 2006 Vilken hjärnkorall? Hur stor vad imperatorn?Det tillhör ovanligheterna att de funkar ihop. Sps går ofta bra men har sällan hört talas om att sådana "köttiga" koraller får leva länge tillsammans med kejsare.
joney Postat 27 januari 2006 Postat 27 januari 2006 Trachyphyllia geoffri stavning? och Plerogyra sinuosa imperatorn var i stort sett utfärgad.. omkring 10-12 cm
Dimorb Postat 27 januari 2006 Postat 27 januari 2006 Det var inte dåligt.Har du kvar både korall och fisk eller har du sålt dem? Någonstans i mitt bakhuvud har jag fått för mig att du skulle göra dig av med allt utom montiporor eftersom du ville ha biotop. Eller det kanske inte var du.
joney Postat 27 januari 2006 Postat 27 januari 2006 Det var inte dåligt.Har du kvar både korall och fisk eller har du sålt dem? Någonstans i mitt bakhuvud har jag fått för mig att du skulle göra dig av med allt utom montiporor eftersom du ville ha biotop. Eller det kanske inte var du.det stämmer att jag skulle ha en biotop med bara montiporor.. men när jag kom hem från min thailandsresa så fick jag en krasch i karet efter ca 2 veckor.. resultatet blev att jag fick kasta typ 80 % av mina montiporor och 60% av mina acroporor som jag skulle sälja,, det står i min tråd här på forumet... imperatorn dog oxå för ett tag sen.. det finns en tråd om det här med på forumet..mvh
Dimorb Postat 27 januari 2006 Postat 27 januari 2006 aha. Trist.Har du startat om då med nya koraller? Vill minnas att din burk vad väldigt fin med en naso och träram.
joney Postat 27 januari 2006 Postat 27 januari 2006 jag har startat om med nya koraller.. både acroporor och montiporor,, planen e att byta till större kar.. och nason lever fortf.
nelson Postat 27 januari 2006 Författare Postat 27 januari 2006 Hejsan!Om imperatorn tafsar på fel saker åker han ner i karantänen innan han kan säga LPS.Nelson
nelson Postat 28 januari 2006 Författare Postat 28 januari 2006 Hejsan!Tack för all god kritik.Nelson
hbmannen Postat 28 januari 2006 Postat 28 januari 2006 min imperator käkade allt som kom i hans väg.. för min del gjorde de inget om han hade fått leva vidare, tyvär dog han precis när han började färga ut.. så nu ligger det en ny XXL imperator å väntar på att få komma in å mumsa på alla koraller.. den e så fin att ja gärna låter den äta på korallerna..
nelson Postat 29 januari 2006 Författare Postat 29 januari 2006 Hejsan!Jo det är en av de finaste fiskarna på marknaden enligt mig så Impe är värd ett försök.Jag ska mata ordentligt så den inte får någon större anledning att käka på korallerna.Nelson
nelson Postat 22 februari 2006 Författare Postat 22 februari 2006 Hejsan!Jag har skaffat 2st Euphyllia, 1st Pseudocheilinus hexataenia Pyjama(ville inte vara med på bild och en Acanthurus glaucopareius. Här kommer några bilder.
Jaken Postat 22 februari 2006 Postat 22 februari 2006 Vacker kirurg du skaffat dig Acanthurus Glaucopareius a.k.a. (A. Nigricans). Då jag aldrig sett den blev jag lite nyfiken och sökte på den.<a href="http://www.wetwebmedia.com/GoldRimSs.htm">A. Nigricans rarely lives for more than a few months in captivity.</a><a href="http://www.reefs.org/library/talklog/b_fenner_102900.html">...very low initial survival records, 90+ percent perishing within a few weeks.</a>Inte mening att klanka ner på ditt fiskval jag hoppas det går bra med den.
nelson Postat 22 februari 2006 Författare Postat 22 februari 2006 Jo den gamla vanliga turen!Den har ätit lite räkmix idag, den tar inte formula pellets.Nelson
Lejonkungen Postat 23 februari 2006 Postat 23 februari 2006 Jag har haft min ett halvår. Visste inte om dödligheten för dem. Då hade jag inte köpt en. Min äter Julian Sprung sea weed, cyclop-eeze, artemia, gamma shrimps, formula two pellets m m. Den är först att hämta maten och tar det ofta från fingrarna.
Dimorb Postat 23 februari 2006 Postat 23 februari 2006 Vanligt med sådan "svåra" fiskar är att få dem att äta mat som är värd namnet.Får du den bara att äta så skall det inte vara så svårt. Dock är ju alla i den klassen också betydligt känsligare för prick och annat som smittar lätt.
Lejonkungen Postat 6 mars 2006 Postat 6 mars 2006 Hur går det med Acanthurus nigricansen? Äter den nu? Ofta tar det en tid innan de börjar äta pellets (ett par dagar till en vecka).
nelson Postat 6 mars 2006 Författare Postat 6 mars 2006 Hejsan!Firren började ät pellets för 3 dagar sedan, innan det så har jag matat med sallad, seaweggies och mysis.Hls Nelson
Lejonkungen Postat 6 mars 2006 Postat 6 mars 2006 Lycka till med den! Min äter nästan allt och är först framme och provsmakar.
Dimorb Postat 13 mars 2006 Postat 13 mars 2006 Funkar kirurgen?Funderar på att inhandla en jag också. Såg att min saltkille hade några st större inne och det brukar inte vara så vanligt.
nelson Postat 1 juli 2006 Författare Postat 1 juli 2006 Hejsan!Kirurgen mår kanon...Akvariet börjar likna något fint igen efter ha haft värsta slemkiselkriget i karet.Nelson
nelson Postat 6 september 2006 Författare Postat 6 september 2006 Hejsan!Tänkte att det var dags för lite nya bilder på karet.En del av fraggarna jag köpte i vintras har vuxit rejält och det är ju kul. Tyvärr så har Gonioporan och Alveporan strukit med efter ha matat dem med bosmider, de ruttnade fullkomligt över en natt :-(En Euphyllia har också strukit med efter en fallolycka.Glada hls från HALMSTAD.
Rekommenderade inlägg