Fluval_Robban Postat 29 mars 2012 Postat 29 mars 2012 Nån som vet vad detta är för en grön gräsmatta på botten? Min lilla kräfta gillar ialla fall att äta av den:) Är det någon jobbig alg kanske... Citera
mikoto Postat 29 mars 2012 Postat 29 mars 2012 Ser ut som trådalger tycker jag. Ett otyg i de flestas ögon :-) Även mina, men har du några betare så kan de nog hålla de under kontroll. Är karet relativt nytt så brukar många även få ett stadie med gröna trådalger som breder ut sig, en del av karets cykel. Fast det är bra att sätta in betare ändå, det finns inget som säger att algerna kommer försvinna av sig självt. Citera
Fluval_Robban Postat 30 mars 2012 Författare Postat 30 mars 2012 Finns det nått sätt att bli av dom förutom att ha 300 algätande kräftor:) eller vad ska man undvika för att gynna dom extra? Citera
Virse Postat 30 mars 2012 Postat 30 mars 2012 En kirurg hade gått lös och betat av det där riktigt fort. Men jag vet inte om det passar sig i ditt akvarium. Kanske en liten, som du får sälja vidare sedan. Annars tar ju snäckor sånna där trådalger, såvida dem inte är allt för långa. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.