Gå till innehåll

Någon Stockholm/norr över som beställt levande ifrån Deepocean.dk


Kn0tan

Rekommenderade inlägg

Jao det var ju lite synd... men jag får nog prova ändå och se vad som händer.

Har fått enormt med hjälp av min lokale handlare här uppe men det är svårt att lokalisera en peacock mantis även för hans leverantörer.. så jag skulle helst stödja min lokale handlare i detta fall men kan dom skicka en exemplar (levande)från Danmark skulle jag överlycklig =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Annars så be en butik med salt i närheten beställa hem till dig?

Min erfarenhet av deepocean är tyvärr att du har inte större chans att få helt rätt där än om din lokala butik tar hem.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Spännande och se vad dom skulle lyckas förväxla en mantis med :) ... får se vad dom har för svar i mailet jag skickade, de verkade på sidan inte vara så sugna på skicka 1st utan ville att man beställer fler =/.

Förresten tack för feedbacken :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det verkar inte framgå helt klart här heller men Deepocean skickar väl inga djur? De kör ett par resor in i Sverige om året och då så får man beställa saker så får du möta de någonstans på deras väg genom Sverige och ta emot. Du får inget skickat hem till ditt hus.

Mantis räkor räknas väl till den här otäcka gruppen med djur som tex även krabbor ingår i. Djur som kan vara lite knepiga att få tag i om man vill ha de och sådana djur som många andra får med sin levande sten och spolar ner i toaletten för de är inte är önskvärda där...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Som sagts tidigare. Det kan säkert bli nån körning till upp till Stockholm, men vänta då för säkerhets skull tills dess innan du beställer din peacock. Dessutom kan du kika på dejongs hemsida om de har peacocks på lager. Har dem inte det, så är det kört.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Som sagts tidigare. Det kan säkert bli nån körning till upp till Stockholm, men vänta då för säkerhets skull tills dess innan du beställer din peacock. Dessutom kan du kika på dejongs hemsida om de har peacocks på lager. Har dem inte det, så är det kört.

Amir fixar allt,han hämtar allt levande i Holland där finns nästan allt, maila till han får du svar direkt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Amir fixar allt,han hämtar allt levande i Holland där finns nästan allt, maila till han får du svar direkt.

Du ska inte va för säker på det. han fixar ju inte allt.. för i holland finns ju som du skriver NÄSTAN bara allt... jag har råkat ut för saker som inte finns och fel saker vid leverans osv.. så nej allt fixas inte.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Amir fixar allt,han hämtar allt levande i Holland där finns nästan allt, maila till han får du svar direkt.

Nu är det ju så att Dejong i Holland har lagerlistor. Men vill man inte titta på dem och istället bara räkna med att Amir fixar allt, så var så god.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När jag beställde förra året så fanns inte halva min beställning, däribland Centropyge loricula som ändå får ses som en vanlig fisk. Du kan beställa ett djur men det är absolut inte säkert att det finns. De gånger det varit leveranser till Stockholm har det ALLTID varit brist på de saker som jag varit intresserad av. Jag tror mer på att kolla med lokal handlare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När jag beställde förra året så fanns inte halva min beställning, däribland Centropyge loricula som ändå får ses som en vanlig fisk. Du kan beställa ett djur men det är absolut inte säkert att det finns. De gånger det varit leveranser till Stockholm har det ALLTID varit brist på de saker som jag varit intresserad av. Jag tror mer på att kolla med lokal handlare.

Min lokale handlare är redan djupt involverad i min jakt... men vad göra när hans leverantörer aldrig verkar ha några mantisar inne.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...