turboadde Postat 17 april 2012 Postat 17 april 2012 Någon som vet vart man kan köpa färgad PVC rör och kopplingar som man kan ha till akvarium? Många skummar har ju olika färg på sin plast så det borde ju finnas nånstans men har aldrig sett till försäljning. Citera
Laggeman Postat 17 april 2012 Postat 17 april 2012 Är all färgad plast på skummare pvc då?Det går ju att limma ihop plaster av olika material bara man använder rätt lim. Citera
GlennWiberg Postat 18 april 2012 Postat 18 april 2012 Eller så får man spray måla rören och allt.. Finns säkert någon miljö vänlig färg som fiskarna tål. Citera
Laggeman Postat 18 april 2012 Postat 18 april 2012 Det kan jag inte tro att det finns. Men färgad akryl och sen akryllim så är saken biff. Citera
mikoto Postat 18 april 2012 Postat 18 april 2012 Det måste väl finnas färg som det går bra att ha under vattnet? Iaf om man lackar in det korrekt sedan. I nästan alla mina gamla 70-tals böcker så står det hur man färgar sina döda korallskelett och gör du en egen bakgrund i frigolit eller liknande idag så målar man ju den med.Frågan är vilka färger bara, det vore bra att veta... Citera
Laggeman Postat 18 april 2012 Postat 18 april 2012 Lackar man med Epotex så kan du nog använda vilken färg som helst, men säg att du missar en liten, liten hörna så att saltvatten kommer åt färgen. Hur det reagerar med färg och vad det gör för livet i karet vet jag inte, men saltvatten är mer aggressivt än sötvatten. Citera
turboadde Postat 18 april 2012 Författare Postat 18 april 2012 Jag vill inte måla rören så de e uteslutet. Jag e mest ute efter samma typ av rör och kopplingar som typ royal exclusive använder till sina bubble king skummare. kan vara både plast och pvc Citera
Patrik L Postat 18 april 2012 Postat 18 april 2012 Många VVS handlare kan ta hem rördelar ifrån George Fischerhttp://www.georgfischer.se/go/C234144DD60EB5FC0A074B0F7A3176F1/Vet ej vad det är för färg på Royal exclusives rördelar.//Patrik Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.