Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Har samma problem med en V. sexguttata. I en amerikansk bok har jag läst att dem ofta behöver en "deworming". Hittar tyvärr inget om avmaskning här på guiden så jag håller tummarna för att någon mer kunnig användare plockar upp tråden :)

Postat

Det är vanligt att sand och bottenätare ofta drabbas av inälvsparasiter och magrar av - för en gång skull tror jag att här kan vitlök ha en positiv inverkan ;)

Postat

Prova Preiz Colly, man låter tex mysis dra i det och matar sen fisken. Har funkat bra för mig på anthias bla.

Men då måste ju fisken äta fryst eller annat foder för att det ska funka.

Postat

Det är dessutom vetenskapligt bevisat att vitlök i fodret tar vissa inre tarmparasiter. Prover på Lax i norska odlingar visar detta. Tyvärr gav försöket en backslash - fisken smakade vitlök....

MVH Lasse

Postat
Det är dessutom vetenskapligt bevisat att vitlök i fodret tar vissa inre tarmparasiter. Prover på Lax i norska odlingar visar detta. Tyvärr gav försöket en backslash - fisken smakade vitlök....

MVH Lasse

Hehe ja men nu ska inte denna firren läggas i stekpannan så det får gå :)

Postat

Det verkar som att firren har piggnat till lite efter att ha käkat vitlöksmarinerad mysis och artemia i tre dagar.

Är ute och simmar mer nu och bråkar med Pacagnaellan - så det är väl ett gott tecken.

Postat

Patienten ser väldigt pigg ut idag och har gått upp några gram igen.

Känns som att vitlök var en god idé - enda nackdelen är att sumpen stinker vitlök i ett par timmar efter matning :)

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...