Gå till innehåll

Någon som skruvar fast sina leds


PeterGG

Rekommenderade inlägg

Hallå.

Är det någon som har skruvat fast sina leds? vilka skruv och mutter använde ni? Jag såg en referens till Bauhaus av laggeman, att de hade nylonskruv. Men jag är på jakt efter ett handfast exempel. Har grävt lite i forumet. Hittar inget.

Jag tänker främst på vanliga cree leds, som man köper på rapidled.com (de som har stjärnfot)

Tack!

Hörs!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag borrade och gängade aluminiumet och skruvade fast med rostfri M3 maskinskruv på min prototyp... (inte helt hundra på om det var M3 men kollar upp det när jag kommer hem)... Kommer göra likadant på min riktiga ramp... har dock stänkskydd med plexi framför, då även LED:sen inte mår speciellt bra av saltstänk...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack.

Janne: Din plåtskruv, den är inte rostfri va? - någon fundering på vad vår salta miljö kommer göra åt de skruvarna över lång tid?

Lasse och Jani - kör ni utan isolerande bricka då? Jag gissar ni köpt insex skruv då? eller?

Lasse - vart köpte du dina skruvar?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte märkt av någon rost på mina skruvar i alla fall - de är ju trots allt förzinkade.

Det ska nog till saltstänk för att de ska börja rosta.

Kan för övrigt tipsa om de skruv som följer datorchassin - perfekt skalle för ändamålet.

Alltså de skruv som man fäster 5,25 enheter med.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min gamla MH armatur monterade jag med förnicklad järnskruv. Efter några år när jag monterade ner rampen var inte en enda skruv eller mutter snygg nog att återanvända. Rampen hägde 20 cm över vattenytan.

Och ja, jag använder täckglas.

Rostfri skruv rostar också men mycket mindre. Där är saltstänk gränsen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...