Gå till innehåll

No3


Quirkz

Rekommenderade inlägg

Är det den här du har?

Den skall motverka ammonium och nitrit, inte nitrat.

Jag använder den och är nöjd eftersom jag har 0.00 ammonium/ammoniak och nitrit i mitt kar (enl. Salifert-tester).

Om det beror på doseringen eller inte vet jag inte.

Jag doserar när jag byter vatten (varje vecka) eller sätter i nya djur.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Japp den har jag har doserat varje vecka i 1 månad och bättre blir det ej

Hur menar du?

Bättre blir det ej = allt perfekt?

Bättre blir det ej = ingen förbättring?

Nite Out II gör ingen skillnad på nitraten, men ser till att ammonium och nitrit bryts ner effektivt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det den här du har?

Den skall motverka ammonium och nitrit, inte nitrat.

Jag använder den och är nöjd eftersom jag har 0.00 ammonium/ammoniak och nitrit i mitt kar (enl. Salifert-tester).

Om det beror på doseringen eller inte vet jag inte.

Jag doserar när jag byter vatten (varje vecka) eller sätter i nya djur.

Har ditt kar varit igång över en månad så har man nääääästan aldrig nitrit / amonium. detta tas snabbt upp av bakterierna och omvandlas till nitrat. Helt värdelös produkt i mina ögonen om inte man har massdöd i akvariet där den ev. skulle kunna komma till nytta

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har ditt kar varit igång över en månad så har man nääääästan aldrig nitrit / amonium. detta tas snabbt upp av bakterierna och omvandlas till nitrat. Helt värdelös produkt i mina ögonen om inte man har massdöd i akvariet där den ev. skulle kunna komma till nytta

Njaee... i ett väl inkört stabilt akvarium gör den inte mycket nytta, men det är faktiskt inte fel att kunna hjälpa nitritfikationen på traven ibland. Till exempel om man ökar belastningen i samband med inköp av nya fiskar eller om karet strular allmänt. Så jag skulle absolut inte kalla det en värdelös produkt. Det gäller bara att veta vad man ska använda den till... då är det snarare en utmärkt produkt som kan bespara en från mycket problem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...