Quirkz Postat 12 maj 2012 Postat 12 maj 2012 Tja jag har ett medel som heter nit out 2 som ska ta ner nitraten någon fler som kört med detta ? Ska man bra köra det 1 gång i veckan Citera
tiomm Postat 14 maj 2012 Postat 14 maj 2012 Är det den här du har?Den skall motverka ammonium och nitrit, inte nitrat.Jag använder den och är nöjd eftersom jag har 0.00 ammonium/ammoniak och nitrit i mitt kar (enl. Salifert-tester).Om det beror på doseringen eller inte vet jag inte.Jag doserar när jag byter vatten (varje vecka) eller sätter i nya djur. Citera
Quirkz Postat 15 maj 2012 Författare Postat 15 maj 2012 Japp den har jag har doserat varje vecka i 1 månad och bättre blir det ej Citera
Dykaren Postat 15 maj 2012 Postat 15 maj 2012 Japp den har jag har doserat varje vecka i 1 månad och bättre blir det ejHur menar du?Bättre blir det ej = allt perfekt?Bättre blir det ej = ingen förbättring?Nite Out II gör ingen skillnad på nitraten, men ser till att ammonium och nitrit bryts ner effektivt. Citera
Reuben Postat 15 maj 2012 Postat 15 maj 2012 Är det den här du har?Den skall motverka ammonium och nitrit, inte nitrat.Jag använder den och är nöjd eftersom jag har 0.00 ammonium/ammoniak och nitrit i mitt kar (enl. Salifert-tester).Om det beror på doseringen eller inte vet jag inte.Jag doserar när jag byter vatten (varje vecka) eller sätter i nya djur.Har ditt kar varit igång över en månad så har man nääääästan aldrig nitrit / amonium. detta tas snabbt upp av bakterierna och omvandlas till nitrat. Helt värdelös produkt i mina ögonen om inte man har massdöd i akvariet där den ev. skulle kunna komma till nytta Citera
Quirkz Postat 15 maj 2012 Författare Postat 15 maj 2012 Min burk har varit igång sen föra juli Citera
Dykaren Postat 15 maj 2012 Postat 15 maj 2012 Har ditt kar varit igång över en månad så har man nääääästan aldrig nitrit / amonium. detta tas snabbt upp av bakterierna och omvandlas till nitrat. Helt värdelös produkt i mina ögonen om inte man har massdöd i akvariet där den ev. skulle kunna komma till nyttaNjaee... i ett väl inkört stabilt akvarium gör den inte mycket nytta, men det är faktiskt inte fel att kunna hjälpa nitritfikationen på traven ibland. Till exempel om man ökar belastningen i samband med inköp av nya fiskar eller om karet strular allmänt. Så jag skulle absolut inte kalla det en värdelös produkt. Det gäller bara att veta vad man ska använda den till... då är det snarare en utmärkt produkt som kan bespara en från mycket problem. Citera
Quirkz Postat 15 maj 2012 Författare Postat 15 maj 2012 Ok vi får se vad som händer ändrade mina biopellets så nu blåser det rakt ut mot skummaren sen kör Jag ultra bak också 1 gång varje dag Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.