Gå till innehåll

Vilka affärer finns det i skåne som säljer levande?


Heske

Rekommenderade inlägg

Har letat runt på alla saltvattensaffärer jag känner till efter pepparmintsräkor men hittar inga. Har varit på Zoogiganten, Håkanstorps, ZooAb och Arken. Det bästa svaret jag fått är att dom kan ta hem om det finns hos leverantören.

Nån som har tips på var mer man kan leta? Är ju lite ny på det här med salt så har inte riktigt koll på alla försäljare i närområdet...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan,

Stig, på Oceanakvarium, hade 8 st när jag var där förra söndagen. Tror han skulle få en leverans till innan träffen, men jag kan ju inte garantera att det varken finns kvar av de 8, eller att han har fått hem nya. Men ring och kolla med honom om du ändå ska på träffen, tror dock inte att han "lägger undan".

/Madde

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det va något om att Länsstyrelsen va på honom eller nått sånt har jag för mig... Har läst lite om den också, men har för mig att jag inte kunde hitta något alls om salt på deras hemsida, får kanske ta en titt till

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan,

Stig, på Oceanakvarium, hade 8 st när jag var där förra söndagen. Tror han skulle få en leverans till innan träffen, men jag kan ju inte garantera att det varken finns kvar av de 8, eller att han har fått hem nya. Men ring och kolla med honom om du ändå ska på träffen, tror dock inte att han "lägger undan".

/Madde

Det va ju faktiskt ingen dålig ide, är ju knappt nån omväg alls :) Fast hade ju varit bra om han kunde tänka sig och hålla några... Får slå en signal till honom imorgon!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det va ju faktiskt ingen dålig ide, är ju knappt nån omväg alls :) Fast hade ju varit bra om han kunde tänka sig och hålla några... Får slå en signal till honom imorgon!

Nej, det blir nästan ingen omväg alls, och han har öppet efter träffen på lördag. Men mitt förslag är att du ringer honom nu istället, eftersom han jobbar som lärare på dagarna, så är det på kvällarna som man får tag på honom på telefon.

/Madde

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, det blir nästan ingen omväg alls, och han har öppet efter träffen på lördag. Men mitt förslag är att du ringer honom nu istället, eftersom han jobbar som lärare på dagarna, så är det på kvällarna som man får tag på honom på telefon.

/Madde

Ok, ännu ett bra tips. Tack så mycket :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ring, maila eller skicka Pm till Denni i Trelleborg de hade jätte många olika sorters fiskar samt sniglar med mera....

Bra priser dess utom :) Så nu är snart skåne inramad med saltbutiker iomed denna i Trelleborg med.

Deras hemsida, dok är den inte uppdaterad än men hör med honom. http://saltkallaren.se/

Ok, trodde inte dom hade något levande än. Får kanske ta en tur dit nån dag också :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så nu är snart skåne inramad med saltbutiker iomed denna i Trelleborg med.

ja, detta blev ju en bra tråd för oss skåningar. jag fick t.ex reda på några butiker jag inte kännde till innan :) denna tråd lägger jag i minnet ifall man letar butik senare ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har för mig att det finns akvariepiraten i malmö också, men har inte varit där på snart 3 år, så vet inte om de finns kvar och vad de har...

Där va jag faktiskt ganska nyligen. Inget levande inom saltvatten, lite salt och tillbehör men inte mer. Däremot hade dom ett väldigt bra utbud över dammfisk...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...