Gå till innehåll

OSMOS-filtrena har fått i sig brunt vatten


alf__

Rekommenderade inlägg

Hallå allesammans!

Igårkväll körde jag igång osmosen för att fylla på mina dunkar, och imorse märkte jag att kommunen börjat att spola ledningarna, totalt missat denna nyheten.

Så de har troligen kört i sig 4 timmar av äckligt brunt vatten. Det producerade ser jättefint ut. Men misstänker att min fina "maskin" har tagit stryk av detta?

Bör jag byta alla filter i den eller vad tror ni? Kanske bäst att slänga det producerade vattnet med?

Föresten, är det någon som vet om det finns "boost" pump att få tag i till osmosen? Misstänker att jag har lite lågt vattentryck, då det tar cirka 7-8 timmar att fylla en 25-litersdunk

Hittar inte exakt modell, men det är en aquatic nature, mest lik den som heter "standard s"

MVH

Daniel

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för ditt svar!

Tänker du på TDS-mätare? En sådan rackare har jag ej.

Men misstänker att åtmonstonde förfiltrer är shot. Det är nog inte gjort för att klara sådant vatten hehe :)

//Daniel

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Backspola filtret enligt instruktion så borde det vara helt ok sedan.

Det du har fått in i ditt förfilter är inget mot vad man drar in i filtren ute på ytbehandlingsindustrier och dom klarar mycket när man bara gör en backspolning i bland i mellanåt.

MVH/Glenn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...