Gå till innehåll

Chrilles(mitt)rsm 130


Rekommenderade inlägg

  • Svar 58
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Ja då har man gjort ett vattenbyte, tog ungefär 10l och byte. Tror det kan vara bra att göra det ibland så nytt salt kommer i, försöker göra ett med nån vecka emellan ibland två veckor. Henrik_j var här igår med ett kenyaträd samt att han såg båda pepparmintsräkorna samtidigt:)så två bra saket på en dag, mkt skönt att se att båda fanns kvar då jag började tro att ena var död. Ska ta en bild på trädet oxå så snart den verkar ha funnit såg till rätta verkar behöva några timmar till innan den har vecklat ut sig ordentligt. Hoppas alla har en trevlig helg och inte längtar för mkt till måndag;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

[ATTACH]77606[/ATTACH]

Någon som kan säga vad detta är? Ser ut som tentakler som kommer ut från stenen. Har sett den ta mat och dra in rätt häftiga men man vill ju veta vad det är. Ser ju lite skumt ut:)

Är den i ett rött skal? Isåfall är de någon mask liknande sak!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Läste lite nu när man kom hem från jobbet om allt som skulle vara giftigt i burken min, mm man blev ju lite orolig hade inte en aning om att mina växter i akvariet kunde vara giftiga. Nästan så man börja fundera på att sälja burken istället när man tänker på att sonen har vart i ibland med fingrarna. Då har man ju tagit bort dom och tvättat händerna för en annan tyckte det var äckligt bara. Blir en orolig nattsömn känns det som.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du behöver nog inte vara så orolig se bara upp med en del knappar och var medveten om riskerna.

Det finns dom som har barn och sedan hundar som det kan slå över i huvudet på och jag hade varit mer orolig i det fallet, karet vet man i alla fall var man har.

MVH/Glenn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det är sant men jag har hämtat epoxi lim eller hur det stavas:) så lilleman inte kan komma i med fingrarna då borde det väll vara lugnt. Tänkte på dom där gröna knapparna ingen som vet om dom är någe farliga. Men det andra jag har i bord inte vara något med har ju klippt och ändrat hur många gånger som helst.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Missade en ny bild över allt tyvärr har andra anemonen flyttat så mkt på sig att den knappt syns men den får göra det den tycker är bäst just nu:) hopplöst att försöka sätta den på en annan plats.

Har flyttat den vänstra stenhögen en cm oxå så man kommer emellan med svampen, liten miss när jag precis hade köpt akvariet:)

post-6580-14468925880736_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har lite problem med min sjöstjärna har sett att den har tappat små delar av sig sj ibland. Från armarna då längst ut och kommer sakta inåt svårt att förklara kanske men jag har försökt hittat något att göra åt det men misslyckas. Hoppas någon kan hjälpa mig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hittade båda mina pepparmintsräkor igen då jag bara har sett ena ett tag och till min förvåning tyckte ja den var lite lustig under. Och det ser ut som den bär på rom:) är det möjligt att något överlever i akvariet i fall att det skulle bli något? Roligt i alla fall att dom verkar må bra

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte det kunde vara roligt att skriva vad man har lagt ut på akvariet:)

Rsm 130 beg 2500kr ink sten/tester/fisk

Osmos/refractormeter beg 500kr

Lysrör ca 250kr

Levande (ej fisk) 550kr

Levande (fisk,räkor,mm) 815kr

Övrigt (salt,dylikt) 300kr

Då har ja köpt mkt på annonser här från sg tycker jag har kommit undan mkt billigt:) kan sägas att ja säkert har glömt något men detta kom ja på. Har fått tummen upp nu oxå att skaffa ett rsm 250 när huset är klart så nu blir det renovering för hela slanten;) hoppas man kan ha ett nästa år då.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har fått tummen upp nu oxå att skaffa ett rsm 250 när huset är klart så nu blir det renovering för hela slanten;) hoppas man kan ha ett nästa år då.

Smart sambo/fru du har! Bättre morot hade hon väl inte kunnat locka med för att få renoveringen klar så fort som möjligt! ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Haha nej det måste vart det mest effektiva hon kunde göra haha:) höll på att kissa ner mig idag när ja skulle göra rent i akvariet och göra ett vattenbyte oxå, då kom ena clownen som ett skott och nafsa mig på armen bara flög upp då jag inte såg den och det aldrig hänt:). Haha modig har han blivit efter han fick sin egen anemon;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...