Laggeman Postat 1 juni 2012 Postat 1 juni 2012 Haha ja lika var dom. Mkt fina har du märkt något att dom är aggressiva mot andra räkor?Jag har haft två putsarräkor innan, de kom inte i närheten av hålan, fisken såg till o hålla dem borta.
Liljegren87 Postat 1 juni 2012 Författare Postat 1 juni 2012 Haha ja den tycker inte om någon tror ja haha:) ska faktist köpa en putsarräka snart köpte en bandkorall räka men den dog under första natten. Kanske inte lustigt när ja trög som man var hade runt 1.030 i akvariet.
Liljegren87 Postat 3 juni 2012 Författare Postat 3 juni 2012 Ja då har man gjort ett vattenbyte, tog ungefär 10l och byte. Tror det kan vara bra att göra det ibland så nytt salt kommer i, försöker göra ett med nån vecka emellan ibland två veckor. Henrik_j var här igår med ett kenyaträd samt att han såg båda pepparmintsräkorna samtidigt:)så två bra saket på en dag, mkt skönt att se att båda fanns kvar då jag började tro att ena var död. Ska ta en bild på trädet oxå så snart den verkar ha funnit såg till rätta verkar behöva några timmar till innan den har vecklat ut sig ordentligt. Hoppas alla har en trevlig helg och inte längtar för mkt till måndag;)
Hermanbrute Postat 3 juni 2012 Postat 3 juni 2012 [ATTACH]77606[/ATTACH]Någon som kan säga vad detta är? Ser ut som tentakler som kommer ut från stenen. Har sett den ta mat och dra in rätt häftiga men man vill ju veta vad det är. Ser ju lite skumt ut:)Är den i ett rött skal? Isåfall är de någon mask liknande sak!
Liljegren87 Postat 3 juni 2012 Författare Postat 3 juni 2012 Nej det ser ut som en tentakel som kommer ut från stenen aldrig sett någon kropp bara armar ibland 3-4 armar som sticker ut.
Liljegren87 Postat 3 juni 2012 Författare Postat 3 juni 2012 Jo efter majki berätta att det var en sådan sökte ja på dom och kan bara instämma ser så ut i alla fall:)annars är det något från alien filmerna
Liljegren87 Postat 4 juni 2012 Författare Postat 4 juni 2012 om någon vet vad dom två växterna är i mitten så skriv gärna det:)lekte lite med mobilen med luckan öppen nära att tappa den flera gånger hehe
MaddeI Postat 4 juni 2012 Postat 4 juni 2012 Det är väl två stycken Rörmaskar, kolla länken om du kan hitta någon som liknar./Madde
Liljegren87 Postat 4 juni 2012 Författare Postat 4 juni 2012 Ja det kan det ju vara. Bara det att dom rullar ihop sig till en boll och man ser ingen slang som man gör på mina andra därför jag tänkte det var något annat. Men det är ju klart att det finns ju i många former:) tack för svaret
Liljegren87 Postat 14 juni 2012 Författare Postat 14 juni 2012 Läste lite nu när man kom hem från jobbet om allt som skulle vara giftigt i burken min, mm man blev ju lite orolig hade inte en aning om att mina växter i akvariet kunde vara giftiga. Nästan så man börja fundera på att sälja burken istället när man tänker på att sonen har vart i ibland med fingrarna. Då har man ju tagit bort dom och tvättat händerna för en annan tyckte det var äckligt bara. Blir en orolig nattsömn känns det som.
Genne Postat 15 juni 2012 Postat 15 juni 2012 Du behöver nog inte vara så orolig se bara upp med en del knappar och var medveten om riskerna.Det finns dom som har barn och sedan hundar som det kan slå över i huvudet på och jag hade varit mer orolig i det fallet, karet vet man i alla fall var man har.MVH/Glenn
Liljegren87 Postat 15 juni 2012 Författare Postat 15 juni 2012 Jo det är sant men jag har hämtat epoxi lim eller hur det stavas:) så lilleman inte kan komma i med fingrarna då borde det väll vara lugnt. Tänkte på dom där gröna knapparna ingen som vet om dom är någe farliga. Men det andra jag har i bord inte vara något med har ju klippt och ändrat hur många gånger som helst.
Liljegren87 Postat 15 juni 2012 Författare Postat 15 juni 2012 Kanske skulle ha skrivit att jag tänkte limma fast ett lås på sidan:)
Liljegren87 Postat 23 juni 2012 Författare Postat 23 juni 2012 Tänkte dela med mig med några bilder från min nya anemon eller kanske skulle säga ena clownens. Tog inte många sec innan hon var där och skulle undersöka.
Liljegren87 Postat 23 juni 2012 Författare Postat 23 juni 2012 Missade en ny bild över allt tyvärr har andra anemonen flyttat så mkt på sig att den knappt syns men den får göra det den tycker är bäst just nu:) hopplöst att försöka sätta den på en annan plats. Har flyttat den vänstra stenhögen en cm oxå så man kommer emellan med svampen, liten miss när jag precis hade köpt akvariet:)
Liljegren87 Postat 25 juni 2012 Författare Postat 25 juni 2012 Har lite problem med min sjöstjärna har sett att den har tappat små delar av sig sj ibland. Från armarna då längst ut och kommer sakta inåt svårt att förklara kanske men jag har försökt hittat något att göra åt det men misslyckas. Hoppas någon kan hjälpa mig.
Liljegren87 Postat 30 juni 2012 Författare Postat 30 juni 2012 Hittade båda mina pepparmintsräkor igen då jag bara har sett ena ett tag och till min förvåning tyckte ja den var lite lustig under. Och det ser ut som den bär på rom:) är det möjligt att något överlever i akvariet i fall att det skulle bli något? Roligt i alla fall att dom verkar må bra
Liljegren87 Postat 8 juli 2012 Författare Postat 8 juli 2012 Tänkte det kunde vara roligt att skriva vad man har lagt ut på akvariet:) Rsm 130 beg 2500kr ink sten/tester/fiskOsmos/refractormeter beg 500krLysrör ca 250krLevande (ej fisk) 550krLevande (fisk,räkor,mm) 815krÖvrigt (salt,dylikt) 300kr Då har ja köpt mkt på annonser här från sg tycker jag har kommit undan mkt billigt:) kan sägas att ja säkert har glömt något men detta kom ja på. Har fått tummen upp nu oxå att skaffa ett rsm 250 när huset är klart så nu blir det renovering för hela slanten;) hoppas man kan ha ett nästa år då.
MaddeI Postat 8 juli 2012 Postat 8 juli 2012 Har fått tummen upp nu oxå att skaffa ett rsm 250 när huset är klart så nu blir det renovering för hela slanten;) hoppas man kan ha ett nästa år då.Smart sambo/fru du har! Bättre morot hade hon väl inte kunnat locka med för att få renoveringen klar så fort som möjligt!
Liljegren87 Postat 8 juli 2012 Författare Postat 8 juli 2012 Haha nej det måste vart det mest effektiva hon kunde göra haha:) höll på att kissa ner mig idag när ja skulle göra rent i akvariet och göra ett vattenbyte oxå, då kom ena clownen som ett skott och nafsa mig på armen bara flög upp då jag inte såg den och det aldrig hänt:). Haha modig har han blivit efter han fick sin egen anemon;)
Liljegren87 Postat 14 juli 2012 Författare Postat 14 juli 2012 Hittade den här lilla krabaten i stenen när ja mata idag såg ut som en liten krabba tyckte ja:) men om nån tror något annat så säg gärna det. Väldig förstoring.
Mr_Ewing Postat 14 juli 2012 Postat 14 juli 2012 Ser ut som en krabba tycker jag!Clowner är definitivt inte bang när det gäller att försvara sin anemon.
Liljegren87 Postat 16 juli 2012 Författare Postat 16 juli 2012 Ja tror nog att det är det med:) dom var lite snällare idag i alla fall när jag gjorde rent. Inget bitande bara utfall;)
Rekommenderade inlägg