Postat 26 maj 201213 år Köpte en läderkorall igår som jag satte i ett hål i stenen men den böjer sig ner. är det naturligt eller har ni något tips om hur man får den att stå rakt?
Postat 26 maj 201213 år Den kommer resa sig så småningom, den vill gärna växa fast och acklimatisera sig först.Det kan dröja ett par veckor tom.
Postat 27 maj 201213 år Författare Korallen har typ lossnat från platsen jag stoppa i den. kommer den fastna någonstans eller ska man försöka trycka ner den igen. Några tips på hur man gör att få fast den?
Postat 27 maj 201213 år Ett försiktigt åtdraget gummibandSom bara håller den på plats.. Inte så bandet skär in förmycket i korallen.Med vänlig hälsning, Manne ---I am here: http://tapatalk.com/map.php?w3riaiSent from my iPhone using Tapatalk
Postat 30 maj 201213 år Vad har du för vattenvärden ? Kan vara så att något inte stämmer men vad jag har erfatir så klarar dom sig rätt bra oavsett vad värdena ligger på. Men för att eliminera att det kan vara orsaken så skriv upp dom här så vi kan ta del av det.
Postat 30 maj 201213 år Författare ca 475ppmmg 1520 ppmkh 10,1 dKHsalt 1,025 Ändrat 30 maj 201213 år av Oxygar
Postat 30 maj 201213 år Författare Har du tester för PH,Fosfat,Nitrit,Nitrat och din temp ph någon stans mellan 7,6-8har inger fosfat testnitrit 0nitrat 0temp 28
Postat 30 maj 201213 år Det finns en möjlighet att dina höga värden beror på att salthalten är hög.Har du en refraktometer så kalibrera om den och testa på nytt.Har du en vipparmmätare så lägg den i garaget och försök få tag i någon i närheten som har en refraktometer så att du kan ta med lite vatten för test.
Postat 31 maj 201213 år Författare Det finns en möjlighet att dina höga värden beror på att salthalten är hög.Har du en refraktometer så kalibrera om den och testa på nytt.Har du en vipparmmätare så lägg den i garaget och försök få tag i någon i närheten som har en refraktometer så att du kan ta med lite vatten för test.Jag har en refraktometer. Och den är kalibrerad med destilerat vatten precis innan testet.
Postat 1 juni 201213 år min refraktometer går inte kalibrera med dest/osmos vatten, då visar den fel, den mäter för lågt. kanske något sådant som spökartror också på för hög salthalt, för du har väl inte tillsatt något spårämne: Ca, KH, Mg
Postat 2 juni 201213 år Författare får försöka hitta någon annan med refraktometer i Motala så jag kan kolla om min fungerar eller inte.
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.