Gå till innehåll

Det var längesen man såg T.Gigas ?


Sunny

Rekommenderade inlägg

Edward, det verkar vara import förbud på dem.. lite synd,har tappat bort bilderna på mina gamla. Det här var de enda jag kunde hitta.

[ATTACH=CONFIG]77515[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]77516[/ATTACH]

Mvh

Det är inte import förbud på dem, samma cites som övriga tridacna, dom är bara nästintill omöjliga att fåtag på.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju väldigt sällan de ser ut som på bilderna ovan... oftast är de mycket tråkigare i färgen. Så den odlingen som sker är till stor del inriktad på matindustrin istället för akvarieindustrin.

Kan ju nämna att när jag blev av med min (sprucket akvarium) så vägde skalet 1,8kg.... :(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Precis som Hans säger så är det sällan man ser sådan exemplar som tidigare i tråden - Gigas är väl dessutom den fräter ner sig i stenen och som växer långsammast av tridacnorna - om jag inte blandar ihop begreppen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Crocea är borrande... och det är både bra och dåligt. De fäster snabbt... men de är väldigt svåra att flytta.

Gigas är relativt snabbväxande... vet ej om den är borrande eller ej...

Nä, du har rätt Hans - det är jag som blandar ihop dem ;(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

@Reuben, Haha ja det vore något !

Det är ju väldigt sällan de ser ut som på bilderna ovan... oftast är de mycket tråkigare i färgen. Så den odlingen som sker är till stor del inriktad på matindustrin istället för akvarieindustrin.

Kan ju nämna att när jag blev av med min (sprucket akvarium) så vägde skalet 1,8kg.... :(

Matindustrin..synd, men förstår det.. har ju sett en hel del bajsbruna Gigas musslor antar att inte så många som är sugna på att stoppa ner dem i sina burkar.

Men å andra sidan är det ju ett fint nitratfilter som växer fort och kan bli rätt maffiga !

Trist att du förlorade din,om du har en bild p åden så ladda gärna upp , vore kul o se !

@Edward, Jaha men då så.. då kanske man kan smöra lite för Triton o se om de kan ta in ;)

@Leffe, är det något ni sett på listorna på sistone ? :)

De växer väldigt fort och är inte så kräsna.. tycker de är mycket roligare än hippopus hippopus iallfall.. :)

@Toppen, då är det bara att leta efter en sändning från Maldiverna :D

Mvh

Sunny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...