Gå till innehåll

Skillnad på impeller??


Rekommenderade inlägg

Vad är skillnaden på dessa 2 ? post-5431-14468925655091_thumb.jpg

Effekt ? Osv osv? Båda 2 sitter i aquabee 2000 pumpar

En i en 2000/1 och en i en 2000/A

Vad nu skillnaden är på dom förutom att /1 har högre w och högre tryck

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Några pekar nålarna ut och andra framåt ? :D

Nää, men troligen så ger dessa olika resonans-ljud ifrån sig (ljudnivå och ev även vibbrationer), kanske bara en del av utvecklingen. Torde gissa att den med nålarna utåt i sidan är effektivare men drar mer ström.

Bara min gissning.

mvh

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Impellern kan ju omöjligt dra mer ström? Den fungerar ju lika bra vilken av pumparna jag än har den i.

Så vilken ska man använda idag ? För att få ut bästa funktion, säg att jag kör 2000/1 och har /à som reserv.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm jag testade nu för att se skillnaden, den impellern med korta "pinnar " funkar inte i aquabee 2000/1 av en simpel anledning på aquabee 2000/1 så sugs luften in på baksidan av pumpen, Medans det i mce skummaren dras in av vatten suget.. Denna impellern av någon anledning får inte med sig luften Medans den med långa pigar får med sig luften ordentligt ... :s

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm jag testade nu för att se skillnaden, den impellern med korta "pinnar " funkar inte i aquabee 2000/1 av en simpel anledning på aquabee 2000/1 så sugs luften in på baksidan av pumpen, Medans det i mce skummaren dras in av vatten suget.. Denna impellern av någon anledning får inte med sig luften Medans den med långa pigar får med sig luften ordentligt ... :s

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nej, då har du någon modifierad pump - det finns inget luft insug på baksidan på en 2000/1!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Funderar dock på om det inte borde finnas någon annan pump man kan köpa med samma gängor, den "skruvas" ju upp i "skummaren" på perculat, så borde finnas någon nyare bättre pump som inte drar dom ca 40 w denna gjorde

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En modern Aquabee 2000/1 drar 33W* istället för 40. Där har du ju en liten besparing i el. Skummarpumpar verkar ha tuffa liv annars och drar mycket effekt som regel.

* = om man inte ska tro på tritons hemsida som säger att deras ena 2000/1 drar 38 W fram tills man går in på den där det står 33W som det ska ;-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En modern Aquabee 2000/1 drar 33W* istället för 40. Där har du ju en liten besparing i el. Skummarpumpar verkar ha tuffa liv annars och drar mycket effekt som regel.

* = om man inte ska tro på tritons hemsida som säger att deras ena 2000/1 drar 38 W fram tills man går in på den där det står 33W som det ska ;-)

:) får kolla det - specarna har ju ändrats några gånger....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...