Majki01 Postat 30 maj 2012 Dela Postat 30 maj 2012 Vad är skillnaden på dessa 2 ? Effekt ? Osv osv? Båda 2 sitter i aquabee 2000 pumpar En i en 2000/1 och en i en 2000/A Vad nu skillnaden är på dom förutom att /1 har högre w och högre tryck Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Colan Postat 30 maj 2012 Dela Postat 30 maj 2012 Några pekar nålarna ut och andra framåt ? Nää, men troligen så ger dessa olika resonans-ljud ifrån sig (ljudnivå och ev även vibbrationer), kanske bara en del av utvecklingen. Torde gissa att den med nålarna utåt i sidan är effektivare men drar mer ström. Bara min gissning. mvh Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 30 maj 2012 Författare Dela Postat 30 maj 2012 Impellern kan ju omöjligt dra mer ström? Den fungerar ju lika bra vilken av pumparna jag än har den i. Så vilken ska man använda idag ? För att få ut bästa funktion, säg att jag kör 2000/1 och har /à som reserv. Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 30 maj 2012 Dela Postat 30 maj 2012 Skulle också tro att den med piggarna utåt är effektivare. Har aldrig sett den andra typen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Genne Postat 30 maj 2012 Dela Postat 30 maj 2012 Den med piggarna neråt satt även i min Ehim tills jag bytte i dag, den nya med piggarna utåt är tystare och mycket effektivare ser jag nu när jag startat den för en halvtimme sedan.MVH/Glenn Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 30 maj 2012 Författare Dela Postat 30 maj 2012 Okej den med piggarna neråt satt i en ny mce 500 och den med piggarna utåt i en gammal percula skummare Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 31 maj 2012 Författare Dela Postat 31 maj 2012 Så om just du hade fått välja, ja just du vilken hade du valt ? Den övre eller undre ? Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 31 maj 2012 Dela Postat 31 maj 2012 Jag hade valt den nya impellern. Har ju haft ett P90 tidigare, där satt också denna typen av pigg-impeller. Fick bytt ut den då den hade tappat ett par av piggarna vilket skapade oljud och vibrationer. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 31 maj 2012 Författare Dela Postat 31 maj 2012 Hmm jag testade nu för att se skillnaden, den impellern med korta "pinnar " funkar inte i aquabee 2000/1 av en simpel anledning på aquabee 2000/1 så sugs luften in på baksidan av pumpen, Medans det i mce skummaren dras in av vatten suget.. Denna impellern av någon anledning får inte med sig luften Medans den med långa pigar får med sig luften ordentligt ... :sSent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 31 maj 2012 Dela Postat 31 maj 2012 Om det handlar om att göra så små och och många bubblor som möjligt för bästa skummning är Deltec impellern effektivast - aquamedic impellern flyttar dock mer vatten Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 31 maj 2012 Dela Postat 31 maj 2012 Hmm jag testade nu för att se skillnaden, den impellern med korta "pinnar " funkar inte i aquabee 2000/1 av en simpel anledning på aquabee 2000/1 så sugs luften in på baksidan av pumpen, Medans det i mce skummaren dras in av vatten suget.. Denna impellern av någon anledning får inte med sig luften Medans den med långa pigar får med sig luften ordentligt ... :sSent from my iPhone using TapatalkNej, då har du någon modifierad pump - det finns inget luft insug på baksidan på en 2000/1! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 31 maj 2012 Författare Dela Postat 31 maj 2012 Hmm jag har kollat 4 st aquabee 2000/1 idag alla har på baksidan ? :s mina 2 2000/1 också, men inte min 2000/aSent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 31 maj 2012 Författare Dela Postat 31 maj 2012 Delar man och kollar så ser det verkligen fabriks gjort ut Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 31 maj 2012 Dela Postat 31 maj 2012 det måste vara nån jättegammal modell - eller nån aquamedic version - har inte sett någor liknande de senaste 6årenMen det är vl bara att täppa igen hålet så funkar väl deltec impellern Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 31 maj 2012 Författare Dela Postat 31 maj 2012 Funderar dock på om det inte borde finnas någon annan pump man kan köpa med samma gängor, den "skruvas" ju upp i "skummaren" på perculat, så borde finnas någon nyare bättre pump som inte drar dom ca 40 w denna gjorde Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 31 maj 2012 Dela Postat 31 maj 2012 i min aquabee 2000/i ser det ej ut så där:smiley3: Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mikoto Postat 31 maj 2012 Dela Postat 31 maj 2012 En modern Aquabee 2000/1 drar 33W* istället för 40. Där har du ju en liten besparing i el. Skummarpumpar verkar ha tuffa liv annars och drar mycket effekt som regel.* = om man inte ska tro på tritons hemsida som säger att deras ena 2000/1 drar 38 W fram tills man går in på den där det står 33W som det ska ;-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 31 maj 2012 Dela Postat 31 maj 2012 En modern Aquabee 2000/1 drar 33W* istället för 40. Där har du ju en liten besparing i el. Skummarpumpar verkar ha tuffa liv annars och drar mycket effekt som regel.* = om man inte ska tro på tritons hemsida som säger att deras ena 2000/1 drar 38 W fram tills man går in på den där det står 33W som det ska ;-) får kolla det - specarna har ju ändrats några gånger.... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.