Gå till innehåll

Saker man absolut inte får missa i Sverige


Heske

Rekommenderade inlägg

Har planerat en liten minisemester dagarna kring nationaldagen, antagligen blir det en bilresa genom Sverige så långt norr ut som Sundsvall. Vägen upp går antagligen via E4an men vägen ner funderar jag på och köra lite mer in om landet för att göra det lite roligare.

Vilka absoluta måsten får man inte missa på vägen?? Och då menar jag förstås inom saltvattnets värld ;)

Tex superbra saltaffärer, fantastiska publika akvarium eller kanske nån privatperson som har ett riktigt imponerande kar som dom låter folk komma och besöka.

Alla förslag tas tacksamt emot :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har väll inte det mest imponerande karet i detta land, men det kan ju vara lagom att stanna i Småland för en kopp kaffe då jag bor jämte E4.an (har ca. 30 mil till Malmö).

Du är välkommen om du vill.

MVH/Glenn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, nu är det iaf bestämt att det blir E4an upp på nationaldagen (om inget går åt helvete) Så är du hemma då Glenn så låter det lockande med en kopp kaffe ;)

Hemanbrute: Vilken butik är det? Har som sagt inte hållt på så länge så känner till väldigt lite utom precis här där jag bor... Men min tanke har också varit att köra lite mer inne i landet på vägen ner, vill bland annat in om Västerås och hälsa på syrran :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju ingen butik men ändå så är det de. Han har ett litet rum inne i en stor gammal byggnad där han har 6st stora akvarier tror jag sen en jäkla massa små kar. Hans kar tycker jag vldigt mycket om iallafall och kommer skaffa något liknande sen när jag kan!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju ingen butik men ändå så är det de. Han har ett litet rum inne i en stor gammal byggnad där han har 6st stora akvarier tror jag sen en jäkla massa små kar. Hans kar tycker jag vldigt mycket om iallafall och kommer skaffa något liknande sen när jag kan!

Ok, hur kommer man i kontakt med honom då?

Hör av mig till dig Glenn nån gång nästa vecka när planerna är mer fastställda:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.blocket.se/varmland/Saltvatten_fiskar__amp__koraler_18601413.htm

Räkna inte med att allt det där finns inne... Nog har han en butik alltid om än det väl inte ser ut som det brukar i såna butiker. Är man i rimlig närhet så är det ju hur som värt att titta in och bilda sig en egen uppfattning.

Annars så, tja:

post-4105-14468925663077_thumb.jpeg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du har ju Universeum i Göteborg. ska själv dit i sommar ( har aldrig varit där men sett lite bilder och det verkar mycket bra)

Har hört något om det tidigare, får se vilken väg hem det blir men definitivt intressant. Tack:)

http://www.blocket.se/varmland/Saltvatten_fiskar__amp__koraler_18601413.htm

Räkna inte med att allt det där finns inne... Nog har han en butik alltid om än det väl inte ser ut som det brukar i såna butiker. Är man i rimlig närhet så är det ju hur som värt att titta in och bilda sig en egen uppfattning.

Som sagt, får se vilken väg vi kör. Men tack för tipset :)

Oscar, skaffa en TomTom och lägg in denna IP-filen:

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?30574-Skapa-en-POI-f%F6r-GPS-med-alla-Salt-aff%E4rer-hj%E4lp-till-med-adresser

Jag har inte uppdaterat den på ett tag, men det är väl dags att göra ett ryck nu... :)

Fantastiskt initiativ -Tummen upp Har visserligen lånat en gps men kommer faktiskt inte ihåg vad det va för modell eller om datorsladd följde med... Får undersökas!

Går det och konvertera den här listan så man kan använda den på mobilen? Har ju tagit steget in i den tekniska världen och väntar på en S3a som bör dimpa ner i brevlådan vilken dag som helst;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det går att konvertera till garmin och något till, men vet inte hur det funkar. Men provar gärna att hjälpa dig. Annars kan du få låna en Tomtom av mig. ;)

Låter skitbra :smiley20: Är du fortfarande "ledig" om dagarna? Hoppas jag får hem luren imorgon. Isf kanske jag kunde komma och besöka dig måndag eller tisdag förmiddag?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har nog nån bit rosa hysterix som kirurgerna brutit av och så har jag nån mindre bit av min röda gorgonia. Vet inte om det är intressant men kan nog få med mig det isf. Annars har jag dålig koll på sånt, men hittar du själv något så kan jag ju alltid stå för transporten iaf ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har nog nån bit rosa hysterix som kirurgerna brutit av och så har jag nån mindre bit av min röda gorgonia. Vet inte om det är intressant men kan nog få med mig det isf. Annars har jag dålig koll på sånt, men hittar du själv något så kan jag ju alltid stå för transporten iaf ;)

Det skulle vara intressant då jag mest har grönt i mitt kar (Inte alger)

Nu har jag fångat tre

MVH/Glenn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Låter skitbra :smiley20: Är du fortfarande "ledig" om dagarna? Hoppas jag får hem luren imorgon. Isf kanske jag kunde komma och besöka dig måndag eller tisdag förmiddag?

Jajamensan, Miranda börjar inte förskolan förrän i augusti! Tror inte jag har något de dagarna. Vi kan höras på PM i helgen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...