Gå till innehåll

Konvertera mitt 2400 liters till ett revakvarium


LN21

Rekommenderade inlägg

Vill du ha hjälp med något en Lördag eller Söndag säg till, har även en sen semester om det skulle behövas lite hjälp någon dag med karet.

Ställer gärna upp en eller ett par dagar om du skulle behöva hjälp med något när det är dax (Man kan ju alltid lära sig något)

MVH/Glenn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 234
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Så då går ja in i LED belysningen lite till.

Har just köpt på Ebay av fyra olika säljare:

2 st 50 W 20.000 Kelvin chip

1 st 50 W 10-14.000 Kelvin chip

3 st 50 W Drivare

3 st 90 graders linser

Samt 3st CPU kylare med kylpasta från Dustin.se

Allt till en kostnad på 1664 SEK.

Det jag saknar är väggbulor 12V till matningen av de tre kylfläktarna.

Jag ser det hela som ett experiment för att lära mig samt hitta ok säljare.

Fortsätter regnet att vräka ner så kommer det ju inte att gå att montera hängrännor:):) o då måste man ju ha lite att pula med.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

... Fortsätter regnet att vräka ner så kommer det ju inte att gå att montera hängrännor:):) o då måste man ju ha lite att pula med.

Så då ska vi hoppas på lokalt regn över växjö i två veckor till menar du?? :snurrig:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja jo även ja är förväntansfull.

Tänker lägga till 100 Watt i 500 litaren och plocka bort de sista T5orna.

Då får jag strax över 400 LED watt över 400 liter vatten (eftersom ja mörkat ca 100 liter).

Det skulle vara kul om ja kunde låna en PAR mätare en dag eller två, då skulle man kunna få lite siffror på Cree, Bridgelux och högeffektchip var för sig och tillsammans.

Dessutom så kommer det att bli spännande att se om Ballingförbrukningen ökar ytterliggare eller om karet redan nu växer så bra det kan.

Sen tycker jag att färgtempen är det viktigaste därför blev det två typer av chip men väldigt få så att ja iallafall kan använda 10k K chipet i refugiet (ihop med röda lampor)

Ska sanningen fram så jobbar ja inte alls med projektet utom inne i min lilla hjärna:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hälften av jobbet med rännor och annat pyssel klart:)

Besökte Universeum idag med hela familjen och sprang på Lasse, Vi fick en tur bland tekniken.

-Tack Lasse, mycket trevligt att du tog dig tid med oss:)

En riktigt kul dag som avslutades med en snabbtitt hos PeterGG, tack även du för fraggarna:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Alla rännor uppe, vindskivor målade, nästan allt resten med plåt uppe. Lite plåtarbete samt utbyte av tre fönster o lite lister kvar:)

Känns konstigt att skriva om detta men arbetet är förknippat med saltkaret i allra högsta mån.

När det gäller karet så ska jag skära ur alla 17 BTN modulerna ur karet. O använda dom i revbygget och inbyggnaden av de invändiga sumparna.

Hade Madde och Martin (tror ja han hette:)) på en snabbvisit igår.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för att vi fick komma med så kort varsel, Larry! :) Lika roligt dom vanligt att träffa dig och se ditt vackra kar! Och tack för knapparna! Tror jag lyckades få ner dem i ett par springor i stenen så de ska sitta kvar. Hoppas iaf! Får se imon, när jag är hemma igen från Öland, om jag lyckades. :)

/Madde

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jeppjepp då är allt hemkommet från Asien.

Borrade, gängade och skruvade fast ett chip, o nu på eftermiddagen var ja tvungen att testa om grejerna funkar.

O milde himmel vad det lyser,,,,, jag hade solglasögonen på redan innan ja körde i kontakten o det var tur det:)

Kan tillägga att det är 10-14000 Kelvin Chipet som lyser, det är ett riktigt blått ljus. Vilket jag tycker är lite förvånande men bra.

post-5316-14468926104281_thumb.jpg

post-5316-14468926104499_thumb.jpg

post-5316-14468926104724_thumb.jpg

post-5316-14468926104941_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...