Majki01 Postat 19 juni 2012 Postat 19 juni 2012 Jag är ingen höjdare på det här med skisser men måste nu göra en ritning på ett kar i dator och skicka, men det blir verkligen inte bra , någon som känner sig manad att kanske kunna hjälpa mig? Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
ballsam Postat 19 juni 2012 Postat 19 juni 2012 Kolla med blackizzz (tror jag han heter på SG). Ett teg sedan jag såg att han var aktiv, men han är en fena på sketch up..Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Majki01 Postat 19 juni 2012 Författare Postat 19 juni 2012 Det blir nog inte enklare än penna och linjal.Så fixar du scanner osv så det kan skickas i mail. Perfekt. Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Slanten Postat 19 juni 2012 Postat 19 juni 2012 Om du nöjer dig med en 2D-ritning kan jag hjälpa till och rita i ACAD. Du kan få det som en JPG-bild om din motpart inte kan läsa ACAD. Citera
patrikk Postat 19 juni 2012 Postat 19 juni 2012 använd google sketchup jag ritade ett hus i det programmet väldigt lätt finns snabbshälp om du väljer ett verktyg så ser du vad man kan göra med det ( litet filmklipp) Citera
daniel_i_malmö Postat 19 juni 2012 Postat 19 juni 2012 +1 för google sketchup. Gratis och det finns dessutom en hel del färdiga modeller, både akvarium och tex i stort sett hela ikeas sortiment, vilket ju många använder som bas till hemmabyggda ställningar. Det finns flera bra beskrivningar på nätet hur du ritar just akvarium i sketchup, bla här på SG:https://www.saltvattensguiden.se/forumet/forumdisplay.php?167-RitprogamHär är mitt modesta bidrag till Sketchups modellflora: http://sketchup.google.com/3dwarehouse/details?mid=bdc808e673888580ff3b575341eb675b Citera
Fiffe Postat 19 juni 2012 Postat 19 juni 2012 Så fixar du scanner osv så det kan skickas i mail. Perfekt. Sent from my iPhone using TapatalkVanlig post är annars ganska beprövat. Eller kamera. Citera
Majki01 Postat 19 juni 2012 Författare Postat 19 juni 2012 Det enda han bad om va en ritning på hur jag ville ha karet samt var hållen skulle va. Skickar lite info i pm sen slanten så får vi se om det går Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.