Jailbird Postat 15 april 2005 Dela Postat 15 april 2005 Nån som vet vad detta är !!Hittade den när jag tog fram ficklampan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 15 april 2005 Dela Postat 15 april 2005 Troligen en borstmask av något slag.Inhandla en Fridmanii eller något annat djur som äter upp sådan skit så blir allting bra.Fjärilar brukar vara bra på det. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 15 april 2005 Dela Postat 15 april 2005 kan vara mysids http://www.reefkeeping.com/issues/2004-02/rs/ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest NoName Postat 15 april 2005 Dela Postat 15 april 2005 http://www.reefcorner.com/SpecimenSheets/bristleworm.htm"Recently, most hobbyists have come to the conclusion that small bristle worms pose no threat to other tank inhabitants and are in fact good scavengers and add to the biodiversity of the tank"-Aldrig haft ett kar som varit utan dessa och aldrig sett någon skada.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 15 april 2005 Dela Postat 15 april 2005 sjunger med i johnny´s kör ,låt dom vara kvar !finns några få av dom där som är "bad guy´s" men dom allra flesta är nyttodjur.Men ta inte i dom!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jailbird Postat 15 april 2005 Författare Dela Postat 15 april 2005 sjunger med i johnny´s kör ,låt dom vara kvar !finns några få av dom där som är "bad guy´s" men dom allra flesta är nyttodjur.Men ta inte i dom!!varför inte ta i dom ( nyfiken ) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 15 april 2005 Dela Postat 15 april 2005 för att dom flesta sticks/bränns ganska ordentligt,vilket i vissa fall kan medföra infektioner. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jailbird Postat 16 april 2005 Författare Dela Postat 16 april 2005 Ok ! då får dom vara kvar tack för svaren Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jimmy Postat 16 april 2005 Dela Postat 16 april 2005 håller med just den sorten gör ingen större skada utan är ganska bra på att rensa upp om det blir rester från mat eller döda fiskar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wotan Postat 16 april 2005 Dela Postat 16 april 2005 Gjorde själv lite närmanden på en bortmask men blev bryskt avvisad och mitt långfinger såg sedan ut som en julgran av borst... Huden blev knottrig och irriterad i ca 2veckor. Kan inte rekommenderas.MVH Peter Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
the rookie Postat 18 april 2005 Dela Postat 18 april 2005 här har du lite bilder på vad som händer ifall en bristle worm får snudd på dig =)ser inte mysigt ut ...http://www.freewebs.com/karenssaltwater/thecleanupcrew.htmPeter Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 18 april 2005 Dela Postat 18 april 2005 Har ett par filterpatroner på mina powerhead för att ta partiklar i vattnet. Sköljer ur den en gång i veckan. Förstod inte i början var det var som kliade så för****at. Kollade under förstoringsglas, det var fullt med taggar. Nu sköljer jag patronerna väldigt försiktigt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
joney Postat 18 april 2005 Dela Postat 18 april 2005 köpte sten på jr en gång i tiden.. körde ner handen och skulle ta upp dom och satan vad det stack till... sen fick johan stå och plocka taggar ur mina fingrar med pincett i en halvtimme och handen var ganska svullen efteråt.. så nu när man rör om i karet har jag ALLTID plasthandskar på mig Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.