Luna_Light Postat 8 juli 2012 Postat 8 juli 2012 Hej!Jag har det problemet att det tar slut med vatten i mitt sista fack (där pumparna sitter ) Ska det vara så?Jag fyller på med vatten men det försvinner på 2dagar också så står pumparna och trycker ut luft i karet och inget vatten.Hur ska jag göra?Mvh Olof Citera
Marcus- Postat 8 juli 2012 Postat 8 juli 2012 Kasta skiten och köp ett Rsm 250.......Nej jag löste det genom att sätta på slang så den sög längre ner i karet. Citera
Luna_Light Postat 8 juli 2012 Författare Postat 8 juli 2012 Ska uppgradera mot vintern när jag har mer tid Jag har slangar så dom nästan står på botten så det måste vara något annat problem :/ Citera
StoffeSwe Postat 9 juli 2012 Postat 9 juli 2012 Lättast är att skaffa en automatisk vattenpåfyllare. Citera
ulfsa Postat 9 juli 2012 Postat 9 juli 2012 Jag köpte en sån här från dag 1 till mitt RSM 250.http://www.tritonakvarium.se/product.asp?product=582Bästa tillbehöret jag har - skulle inte klara mig utan./Ulf Citera
Luna_Light Postat 9 juli 2012 Författare Postat 9 juli 2012 Jag köpte en sån här från dag 1 till mitt RSM 250.http://www.tritonakvarium.se/product.asp?product=582Bästa tillbehöret jag har - skulle inte klara mig utan./UlfDå kommer en till fråga då jag är hyfsat ny på saltvatten, behöver man någon extra/extern vatten källa för att använda automatisk vattenpåfyllare? Citera
ulfsa Postat 9 juli 2012 Postat 9 juli 2012 Då kommer en till fråga då jag är hyfsat ny på saltvatten, behöver man någon extra/extern vatten källa för att använda automatisk vattenpåfyllare?Ja, jag har en hink med osmosvatten i skåpet under akvariet. Notera att detta ska vara sötvatten och inte saltvatten. Citera
Luna_Light Postat 9 juli 2012 Författare Postat 9 juli 2012 Tackar för snabba svar, blir till att beställa en idag. Citera
Liljegren87 Postat 9 juli 2012 Postat 9 juli 2012 Måste fråga bara du vet att du kan ställa om flödet in till sumpen? Tänkte gallret då jag brukar skjuta ner den lite efter två dar så behöver ja inte fulla på så ofta kanske 2 ggr/vecka. Citera
addeanstad Postat 9 juli 2012 Postat 9 juli 2012 Måste fråga bara du vet att du kan ställa om flödet in till sumpen? Tänkte gallret då jag brukar skjuta ner den lite efter två dar så behöver ja inte fulla på så ofta kanske 2 ggr/vecka.Detta löser problemet, din avrinning är nog ställd för högt!Sent from my iPhone 4 using Tapatalk Citera
frno Postat 9 juli 2012 Postat 9 juli 2012 Jag klarar mig fint utan osmolator och fyller på vatten sporadiskt någon gång i veckan. Det problem du beskriver är att avrinningsboxen eller gallret är för högt ställt. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.