Husvagn Postat 13 juli 2012 Dela Postat 13 juli 2012 Min zebramuräna fick ett infall igår o skulle nog tugga i sig sjöborren, vilket resulterade i flertalet små hål i huvudet/överkroppen. Han ser ut o må bra, är pigg o tar mat som han brukar.. Behöver man va orolig? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Husvagn Postat 13 juli 2012 Författare Dela Postat 13 juli 2012 Det är en svart diadema-borre, med långa taggar..Sent from my iPad using Tapatalk HD Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MarinaS Postat 14 juli 2012 Dela Postat 14 juli 2012 Hur långt in går hålen? ..Du säger att han mår bra är pigg och tar mat, jag skulle nog inte vara alltför orolig men håll ändå koll på honom och såren. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mr_Ewing Postat 14 juli 2012 Dela Postat 14 juli 2012 Min Blennid såg ut som ett piggsvin efter att ha försökt kramas med en borstmask modell stor.Säkert 150 taggar på sig, men den såg pigg ut och efter tre dagar hade alla taggar ramlat bort. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Husvagn Postat 15 juli 2012 Författare Dela Postat 15 juli 2012 Inte en aning om hur djupa hålen är, tyvärr. När jag kom låg där redan taggar i halva karet och muränan hade väl börjat ge upp, var inga taggar som satt i honom då vad jag kunde se..Men den äter än och är pigg och glad så det är nog lugnt!Värre med sjöborren som har suttit i samma hörn sedan incidenten.... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
alexochingencarina Postat 15 juli 2012 Dela Postat 15 juli 2012 Min diadema kan sita på ett ställe flera veckor, och seda flytta till en annan plats. Så där tror jag inte att du behöver oroa dej. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.