hbmannen Postat 18 april 2005 Postat 18 april 2005 satt å glodde in i karet efter släckning som man alltid gör varje kväll.. å döm av min förvåning när det helt plötsligt satt en grå/brun KRABBA å mumsa på lite alger eller liknande.. vart fasen kom han ifrån ?e det bra å ha krabbor i karet?? Citera
-Johan- Postat 18 april 2005 Postat 18 april 2005 Jag har också ett gäng utav krabbor, rätt söta och harmlösa. Men det finns väl några arter som ger sig på koraller och dyl också. Citera
hbmannen Postat 18 april 2005 Författare Postat 18 april 2005 den e typ 2cm över skölden. å har en halv cm stora svarta klor.. scary kille... Citera
Aqua_Max Postat 18 april 2005 Postat 18 april 2005 Den kom förmodligen som fripassagerare på en levande sten, det är mycket vanligt att små krabbor följer med. Dessa brukar sedan växa till sig i akvariet och det finns många arter av krabbor som gärna äter akvariefisk när de blir stora, men även arter som är relativt harmlösa... Citera
Linnex Postat 18 april 2005 Postat 18 april 2005 Samma hos mig. Funderar på om jag vågar spara den när jag flyttar över LS från förvaring till akvariet... Han har sitt favorithål så jag vet var han befinner sig. Citera
Manks Postat 18 april 2005 Postat 18 april 2005 Jag ÄLSKAR krabbor. Har dock bara sötvattenskrabbor nu, men jag kan köpa den av dig när jag skaffar mitt akvarium Ska ju inte ha nån fisk han kan sätta i sig i alla fall Citera
Clownen Postat 18 april 2005 Postat 18 april 2005 Efter 3 veckor hittade jag en krabba som var 8cm stor. Den hade då glatt mumsat i sig 3 snäckor (Astrea). Citera
hbmannen Postat 18 april 2005 Författare Postat 18 april 2005 de kanske e den rackarn som kekar upp mina turbosar på nätterna då...det ligger tomma turboskal lite överallt.. Citera
SeanD Postat 19 april 2005 Postat 19 april 2005 undra om det är så för jag hitta en sådan i mitt kar ochså för någon dag sen,har väl en 7 turboskal på botten elle så är det min trykarfisk Citera
acuario Postat 19 april 2005 Postat 19 april 2005 Tryckaren SeanD!! Tryckaren...Jag kan garantera dig att det är den Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.