Wigge Postat 4 augusti 2012 Postat 4 augusti 2012 Jag har haft mina vatten melon knappar i snart 3 månader. men de har inte växt ett dugg! de har inte växt fast i stenen heller. finns det någon stans de gillar att stå i karet?=)Hoppas ni kan hjälpa mig=)! Citera
_Manne_ Postat 4 augusti 2012 Postat 4 augusti 2012 Har massor av den knappen.. Mycket ljuse ska den ha för att trivas o sen gärna varierat flöde , då trivs den bäst. Tänjer den på "kroppen" (stammen) så är det dax att öka ljuset.Med vänlig hälsning, Manne Citera
Wigge Postat 4 augusti 2012 Författare Postat 4 augusti 2012 vad menar du med "tänjer" kroppen? Citera
_Manne_ Postat 4 augusti 2012 Postat 4 augusti 2012 Jag menar om hela den enskilda polypen sträcker sig mot belysningen.. , om det är en fragg du har som du laggt löst mot underlaget så måste du fixera den i ett fast läge så fraggen inte ligger o vickar mot underlaget, då blir det inget.Med vänlig hälsning, Manne Citera
Wigge Postat 4 augusti 2012 Författare Postat 4 augusti 2012 så nu flyttade jag upp den till det stället med stärkast ljus och verierat flöde har jag och stärkt flöde också. har en våg maskin som går 3000L/h-6000-15000 så det är bra cirkulation får hoppas den tar sig=) Citera
_Manne_ Postat 4 augusti 2012 Postat 4 augusti 2012 Så länge polyperna öppnar sig , så har den inte dött iaf. Lycka till..Med vänlig hälsning, Manne Citera
Wigge Postat 4 augusti 2012 Författare Postat 4 augusti 2012 Aka ta en liten sten imorgon och fästa den hårt med gummiband imorgon:) jodå de öppnar sig:) Citera
tiomm Postat 9 augusti 2012 Postat 9 augusti 2012 Jag såg det här inlägget igår och började fundera över min egen Vattenmelon.Ser det ut som att min fragg sträcker på sig?Har en LED-armatur som utan tvekan ska räcka, men den är inte direkt ovanför korallen utan snett uppåt.Kan någon som har lite erfarenhet ta en titt på mina bilder (ursäkta värdelös kvalité, hade bara mobilen till hands). Citera
_Manne_ Postat 9 augusti 2012 Postat 9 augusti 2012 Kunde inte undvika o se liten del av en anemon.. Verkar vara en snygg sak..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Ticky Postat 9 augusti 2012 Postat 9 augusti 2012 Jag såg det här inlägget igår och började fundera över min egen Vattenmelon.Ser det ut som att min fragg sträcker på sig?Har en LED-armatur som utan tvekan ska räcka, men den är inte direkt ovanför korallen utan snett uppåt.Kan någon som har lite erfarenhet ta en titt på mina bilder (ursäkta värdelös kvalité, hade bara mobilen till hands).[ATTACH=CONFIG]80573[/ATTACH]Tycker de ser ut att må bra. Är de öppna och inte tappar färg skulle jag inte oroa mig.Min erfarenhet gällande zoanthider är att de är bra på att anpassa sig till olika typer av ljus. Citera
tiomm Postat 9 augusti 2012 Postat 9 augusti 2012 Kunde inte undvika o se liten del av en anemon.. Verkar vara en snygg sak..Det stämmer, Manne Det är en Stichodactyla tapetum som jag köpte på Leasingen i Sundbyberg för ett par månader sedan tillsammans med en Neopetrolisthes porslinskrabba. Kanonfin! Citera
tiomm Postat 9 augusti 2012 Postat 9 augusti 2012 Tycker de ser ut att må bra. Är de öppna och inte tappar färg skulle jag inte oroa mig.Min erfarenhet gällande zoanthider är att de är bra på att anpassa sig till olika typer av ljus.Tack! De är otroligt färgstarka och alltid öppna så jag tar det som att allt är i sin ordning då. Citera
Wigge Postat 10 augusti 2012 Författare Postat 10 augusti 2012 Dina knappar mår kanon! de slår ut fint ju=) Citera
tiomm Postat 10 augusti 2012 Postat 10 augusti 2012 Dina knappar mår kanon! de slår ut fint ju=)Finnemang Blev lite osäker när jag läste tråden. Det är mitt första revakvarium så jag känner mig lite osäker på hur allt funkar.Sorry för att jag kapade din tråd Citera
Wigge Postat 10 augusti 2012 Författare Postat 10 augusti 2012 haha lungt=) bra att den är till lite nytta Citera
akutmottagning Postat 11 augusti 2012 Postat 11 augusti 2012 Har själv en sorts knappar som inte förökat sig på snart 2 år vart jag än satt dom allt annat växer så det knakar. Så misstänker att vissa knappar i vissa kar helt enkelt inte trivs. Citera
_Manne_ Postat 11 augusti 2012 Postat 11 augusti 2012 Har själv en sorts knappar som inte förökat sig på snart 2 år vart jag än satt dom allt annat växer så det knakar. Så misstänker att vissa knappar i vissa kar helt enkelt inte trivs.Har du möjlighet att sätta knapparna så bara blåljuse träffar dom så testa. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.