Gå till innehåll

Vattenmelon knappar hjälp!


Wigge

Rekommenderade inlägg

Jag menar om hela den enskilda polypen sträcker sig mot belysningen.. , om det är en fragg du har som du laggt löst mot underlaget så måste du fixera den i ett fast läge så fraggen inte ligger o vickar mot underlaget, då blir det inget.

Med vänlig hälsning, Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag såg det här inlägget igår och började fundera över min egen Vattenmelon.

Ser det ut som att min fragg sträcker på sig?

Har en LED-armatur som utan tvekan ska räcka, men den är inte direkt ovanför korallen utan snett uppåt.

Kan någon som har lite erfarenhet ta en titt på mina bilder (ursäkta värdelös kvalité, hade bara mobilen till hands).

post-5565-14468926261079_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag såg det här inlägget igår och började fundera över min egen Vattenmelon.

Ser det ut som att min fragg sträcker på sig?

Har en LED-armatur som utan tvekan ska räcka, men den är inte direkt ovanför korallen utan snett uppåt.

Kan någon som har lite erfarenhet ta en titt på mina bilder (ursäkta värdelös kvalité, hade bara mobilen till hands).

[ATTACH=CONFIG]80573[/ATTACH]

Tycker de ser ut att må bra. Är de öppna och inte tappar färg skulle jag inte oroa mig.

Min erfarenhet gällande zoanthider är att de är bra på att anpassa sig till olika typer av ljus.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kunde inte undvika o se liten del av en anemon.. Verkar vara en snygg sak..

Det stämmer, Manne :)

Det är en Stichodactyla tapetum som jag köpte på Leasingen i Sundbyberg för ett par månader sedan tillsammans med en Neopetrolisthes porslinskrabba. Kanonfin!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker de ser ut att må bra. Är de öppna och inte tappar färg skulle jag inte oroa mig.

Min erfarenhet gällande zoanthider är att de är bra på att anpassa sig till olika typer av ljus.

Tack! De är otroligt färgstarka och alltid öppna så jag tar det som att allt är i sin ordning då.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har själv en sorts knappar som inte förökat sig på snart 2 år vart jag än satt dom allt annat växer så det knakar. Så misstänker att vissa knappar i vissa kar helt enkelt inte trivs.

Har du möjlighet att sätta knapparna så bara blåljuse träffar dom så testa.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...