Gå till innehåll

5 kanals 100 watt chip


Lasse

Rekommenderade inlägg

Bara en koll - går tåget vid exakt 50 eller väntar ni in och känner om det närmar sig 100?

Vet ej men Ron vill gärna komma upp över 100 vet jag så han har uttryckt att han tar det lite lugnt och avvaktar. Tyvärr så brukar det väl bli lite avbokningar också så de vill väl en bit över 50 i alla fall.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hello All,

I am happy to be on here.

I would like to get over 50 orders, but I will not wait long to get 100 orders. I do not want to hastily make an order when we reach 50 orders.

We need margin because some people will cancel when the time comes to place the order.

I will also check with ac-rc to see if the second option(B) will be available to us even if we do not reach 100 orders. I am sure ac-rc will work with us.

I am curious about both options A and B.

Thank you to everyone.

Ron

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Typ denna

http://www.marinedepot.com/Kessil_Tuna_LED_Light_Pendant_Gooseneck_Clamp_Mount_for_A350_A350W_Pre_Order-Kessil-YH1313-FILTACMOFTHKPO-vi.html

Om jag fattat rätt så har ron meckat med denna typ av hållare.. Verkar smidigt om den inte skulle få försig att ramla i plurret.

Med vänlig hälsning, Manne

EDIT: inget för Lasse dvs.

Ändrat av _Manne_
Hehe
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hello All,

I am happy to be on here.

I would like to get over 50 orders, but I will not wait long to get 100 orders. I do not want to hastily make an order when we reach 50 orders.

We need margin because some people will cancel when the time comes to place the order.

I will also check with ac-rc to see if the second option(B) will be available to us even if we do not reach 100 orders. I am sure ac-rc will work with us.

I am curious about both options A and B.

Thank you to everyone.

Ron

Welcome Ron

Sincerely Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Enkel fråga.. Ska vi snacka vidare lösning typ kylning osv i denna tråden om man nu vill dela med sig av DIY bygget ?

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jag tänkte eventuellt starta upp en tråd på forumet i SoCal för att kunna dela med mig (och få tips tillbaka) på konstruktioner och lösningar. det är klart att vi kan göra det på svenska här också men det är nog bäst då att ta en egen tråd på det. Starta en Manne så fyller vi andra på.

Jag tror att detta går vägen med chippet men killarna i SoCal är förundrade varför de får så många nya medlemmar från Svergie så någon trodde det var en början på ett Internet bedrägeri :)

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det jag tänkt mig just nu är att använda någon av de grafikkortskylare som finns här. Under själva kylaren kommer jag bygga en låda av plexi där linsen kommer att fästas. Idéen nu är att under vingarna försöka få in ett evventuellt driverkort från Janne på ena sidan och på andra styrkortet. De kyls då av den luft som går neråt genom flänsarna (den kommer vara varm men kallare än drivarna) Luft uttag åt sidorna och möjligtvis nedriktade för att hjälpa till med kylningen av karet. Drömmen är då att bara ha in en sladd för 36 V in i hela paketet. Janne får då infoga någon 5 V källa eller så blir det två ledningar in 5 V plus 36 V. Om han får till det med prober och tempstyrning så kopplas det till fläktarna på grafikkortskylaren. Det är min tanke just nu i alla fall.

MVH Lasse

Edit F-n nu lurade du mig att svara i den här tråden i alla fall :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det jag tänkt mig just nu är att använda någon av de grafikkortskylare som finns här. Under själva kylaren kommer jag bygga en låda av plexi där linsen kommer att fästas. Idéen nu är att under vingarna försöka få in ett evventuellt driverkort från Janne på ena sidan och på andra styrkortet. De kyls då av den luft som går neråt genom flänsarna (den kommer vara varm men kallare än drivarna) Luft uttag åt sidorna och möjligtvis nedriktade för att hjälpa till med kylningen av karet. Drömmen är då att bara ha in en sladd för 36 V in i hela paketet. Janne får då infoga någon 5 V källa eller så blir det två ledningar in 5 V plus 36 V. Om han får till det med prober och tempstyrning så kopplas det till fläktarna på grafikkortskylaren. Det är min tanke just nu i alla fall.

MVH Lasse

Edit F-n nu lurade du mig att svara i den här tråden i alla fall :)

Hur stor är platsen där för drivkortet ungefär (BxHxL), om du vet?

MVH

/Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...