Snofla Postat 20 april 2005 Postat 20 april 2005 Är det någon som vet hur Calico krabban beter sig mot sjöstjärnor?Har läst att dem ger sig på små fiskar, skulle minna full vuxna clarkki klara sig?Röjer dem runt mycket bland stenarna? Citera
petrol Postat 20 april 2005 Postat 20 april 2005 En snabb sökning på nätet gav detta "Calico Crab - Hepatus epheliticus, its brightly colored body blends with its surroundings. Often this crab stays buried beneath the sand, with only its eyes sticking up. However, when food is placed nearby, it pops out and shreds it with its sharp pinchers. It scavenges on worms, small clams, fish, etc. and is a favorite food of ridley sea turtles." Citera
Snofla Postat 20 april 2005 Författare Postat 20 april 2005 Hittade den sidan oxå när jag sökte, men det står inget om sjöstjärnor och hur stora fiskar dem äter.. Citera
stigigemla Postat 20 april 2005 Postat 20 april 2005 Det är en krabba. Den äter antagligen allt som den kan hålla fast på natten. Citera
Linnex Postat 20 april 2005 Postat 20 april 2005 Jag har en krabba storlek 5 krona. Kom med LS som ligger i förvaring. Jag vågar nog inte ha med den när jag flyttar över till stora karet till helgen. Åker förmodligen i hinken. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.