Gå till innehåll

vitt geggigt pulver nyblandat salt


Hermanbrute

Rekommenderade inlägg

Blandade iordning 50L saltvatten nu idag för att byta vatten. Men gick nu förbi och såg att det var som ett vitt klett på ytan lite här och där. Salthalten är 1.025 och är precis det jag brukar ha. Men blev något konstigt nu. Detta gegg flyter bara på ytan. Tror ni det kan vara nå farligt så att jag ska blanda om eller ska jag bara ta bort det med håven?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Saltet har blivit fuktigt. Men det brukar inte göra något. Kan man bara spetta ut lagom stora bitar brukar det saltet lösa sig bra i sumpen. Du får vara noga med locket på hinken så att det inte läcker in fuktig luft. Men skumm på ytan har jag inte varit med om med det saltet.

Säkert att det inte är något som var i hinken innan? Skit från vattenbyten t.ex?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Misstänker att det kan vara skit ifrån circulationspumpen jag stoppade i. Ser ut typ som blöt papper. Känns inte som om det ska vara någon fara.

Självklart är jag noga med det. Men den var så när jag köpte den så inte mitt fel. men har ju kört med den nu i några månader och inte varit något fel än. Men den här cirkulationspumpen jag stoppade i har jag ju bara använt för att blanda saltvatten så det kanske är gammal salt, damm elelr något annat som inte är farligt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kör med samma salt och får oxå en vit beläggning på ytan, den täcker inte hela ytan utan ser mer ut som "snöflingor" som flyter runt, jag byter 25L varje vecka och har inte märkt något bekymmer i mitt akvarium, finns inga spår efter utfällningen, salthalten ligger på 1.025.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...