Gå till innehåll

Fjärils fiskar


Davidm

Rekommenderade inlägg

  • Svar 103
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

På den övre bilden syns en vit fjäril, har en sådan på min vill ha lista, kommer ej ihåg vad den heter, har det uppskrivet. Visste inte att den också kom från röda havet. Då får det ju bli ett kar med biotop från röda havet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Storleken på fisken vae det ju inget fel på, 2-3 inch. Angående ramperna så hade jag tänkt mig att om jag hittar en till så kan man lägga dessa i ett sick sack mönster över ett 200cm kar. Men skulle ju faktiskt kunna ta det 150 långt och göra det djupare istället, det är rätt fint med ett riktigt djupt kar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker ni att jag skall satsa på en kortare men djupare kar (ex 150x100x60) eller ett längre kar typ standard 600 eller 720L.

Om man sedan gör ett eget nitratfilter och hittar nån begegnad pump så blir det ju inte så farligt dyrt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan komma billigt (Om man kan prata billigt i denna hobby) undan om man kan få tag i begagnade grejor. Vad har du tänkt på för skummare? Ska du ha en sump mm. Drakfisken säljer en grotech hea 200 för 6000:- mindre skummare bör du i inte ha.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer förmodligen att köpa med sump så man kan gömma alla olika filter och skummaren. Skummaren vet jag inte vilken jag skall ha, funderar på att bygga en men vet ej om det är en bra ide då de handlar om ganska stora kar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

The Red-tailed Butterflyfish or Pakistani Butterflyfish is a beautiful butterfly fish!

Though you can often find the Red-tailed Butterflyfish or Pakistani Butterflyfish available for your marine aquarium, it can be a difficult fish to keep. It likes to eat coral polyps! That's a tough food to provide unless you keep a reef, and if you keep a reef, you probably don't want it eaten!

For more Information

Habitat: Natural geographic location:

The Red-tailed Butterflyfish or Pakistani Butterflyfish are found in the Indonesia-Philippines region and certain places in the Indian Ocean including India, Sri Lanka, the Maldive Islands, Pakistan, the Gulf of Oman , and the southeast corner of the Arabian Peninsula. They are generally found between 5 and 10 meters (16 to 33 ft.) deep.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...