Wigge Postat 25 augusti 2012 Dela Postat 25 augusti 2012 Räcker det med 1 koralia nano 900L/h och en Koralia hydro 1(1500L/h) i ett juwel lido 120?Mvh Wigge Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
lionfish Postat 5 september 2012 Dela Postat 5 september 2012 Beror på vad vill du ha i akvariet men jag skulle säga att nano 900l/h är för svaga för det akvariet. De är bra endast för de minsta kar. Jag skulle sikta på typ en 1600l/h och en koralia evolution 2800 l/h eller 2x2800l/h, beroende på djur som du vill ha. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wigge Postat 8 september 2012 Författare Dela Postat 8 september 2012 blir det overkill med en pump på 10.000L/h och en på 1500L/h för ett 120 liters juwel lido?=) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mikoto Postat 8 september 2012 Dela Postat 8 september 2012 Det beror ganska mycket på vad det är för en 10,000 liter pump. Är det en sådan här så kommer nog bara bortre halvan av akvariet bli möblerat under en längre tid. http://www.fish-street.com/boyu_jnb_eco_variable_frequency_pump?category_id=146Är det en varierbar streamer eller en kina streamer så är saken en annan... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wigge Postat 8 september 2012 Författare Dela Postat 8 september 2012 det är en seio 2600=) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wigge Postat 8 september 2012 Författare Dela Postat 8 september 2012 kanske satsa på en seio 1500. som drar runt 5000L/h ist? borde väl räcka med en seio 1500+ en hydro koralia 1500L/h?=) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mikoto Postat 8 september 2012 Dela Postat 8 september 2012 10,000 varianten ser ganska stark ut. Jag tror inte det blir bra med en sådan i det karet. Jag hade två Tunze 6025 i mitt 112 liters och tyckte det blev ganska våldsamt. Juwel Lido är ju nästan kubisk med, jag tror två Tunze 6015 skulle fundera bra annars för dig. Jag tycker det är rätt bra mycket bättre fart i Tunzes än korallias pumpar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wigge Postat 8 september 2012 Författare Dela Postat 8 september 2012 okej tack=) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
alexochingencarina Postat 8 september 2012 Dela Postat 8 september 2012 Jag har en Tunze 6095 som pumpar 9500l/h i mitt 130l och är kanonnöjd. Jag har rätt mycke spser och dom gillar det. Ska de bara ha mjukisar är det kanske onödigt mycket. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wigge Postat 8 september 2012 Författare Dela Postat 8 september 2012 då får det bli en seio 1500 som pumpar 6000L/h + en koralia hydro 1=) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
lionfish Postat 8 september 2012 Dela Postat 8 september 2012 Tunze pumpar (de flesta, föurtom ex 6095) har en mer riktad ström än koralia som har mer utspridd ström så att man kan få en känsla att de är svagare men det är de inte. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NiXoN Postat 8 september 2012 Dela Postat 8 september 2012 Man kan inte jämföra l/h rakt av, funktionen varierar drastiskt beroende på pumpens design...Jag skulle inte välja Seio, har en 1500 som jag blandar vatten med då den har en riktigt vass stråle jämfört med koralia och så är den på tok för stor o ful.En vass stråle i ett kort kar som en juvel 120 kommer inte att resultera i ett bra flöde, satsa på någon lite kraftigare koralia istället.Seio är dessutom ingen favorit hos mig då jag åkt på fina stötar av 2 Seio pumpar(riktiga skräp pumpar enligt mig).//NiXoN Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wigge Postat 9 september 2012 Författare Dela Postat 9 september 2012 Alexcarina du kör no sand va? tänkte på att 9000L/h kommer blås runt sanden? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
alexochingencarina Postat 9 september 2012 Dela Postat 9 september 2012 Alexcarina du kör no sand va? tänkte på att 9000L/h kommer blås runt sanden?Nä jag kör utan sand. Pumpen kommer nog flytta lite san men det beror nog mest på hur du riktar den och om du kör på ful kräm. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.