Gå till innehåll

Cirkulations pump i Juwel Lido 120?


Wigge

Rekommenderade inlägg

  • 2 veckor senare...

Det beror ganska mycket på vad det är för en 10,000 liter pump. Är det en sådan här så kommer nog bara bortre halvan av akvariet bli möblerat under en längre tid. http://www.fish-street.com/boyu_jnb_eco_variable_frequency_pump?category_id=146

Är det en varierbar streamer eller en kina streamer så är saken en annan...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

10,000 varianten ser ganska stark ut. Jag tror inte det blir bra med en sådan i det karet. Jag hade två Tunze 6025 i mitt 112 liters och tyckte det blev ganska våldsamt. Juwel Lido är ju nästan kubisk med, jag tror två Tunze 6015 skulle fundera bra annars för dig. Jag tycker det är rätt bra mycket bättre fart i Tunzes än korallias pumpar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan inte jämföra l/h rakt av, funktionen varierar drastiskt beroende på pumpens design...

Jag skulle inte välja Seio, har en 1500 som jag blandar vatten med då den har en riktigt vass stråle jämfört med koralia och så är den på tok för stor o ful.

En vass stråle i ett kort kar som en juvel 120 kommer inte att resultera i ett bra flöde, satsa på någon lite kraftigare koralia istället.

Seio är dessutom ingen favorit hos mig då jag åkt på fina stötar av 2 Seio pumpar(riktiga skräp pumpar enligt mig).

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...