terrang66 Postat 26 augusti 2012 Postat 26 augusti 2012 har en fråga om min räka det är så att han är hela tiden håller på och bråkarmed min bubble tip anemon. ser ut som han håller på att plocka mat ur anemonenoch det gillar han inte så han drar ihop sig hela tiden .är det normalt eller vad kan jag göra.jag "punktmatar" räkan men likväl så är han på anemonen.anemonen är stor som en knytnäve såhan är inte jätte liten. Citera
Kjelle Postat 26 augusti 2012 Postat 26 augusti 2012 har en fråga om min räka det är så att han är hela tiden håller på och bråkarmed min bubble tip anemon. ser ut som han håller på att plocka mat ur anemonenoch det gillar han inte så han drar ihop sig hela tiden .är det normalt eller vad kan jag göra.jag "punktmatar" räkan men likväl så är han på anemonen.anemonen är stor som en knytnäve såhan är inte jätte liten.Det är inte lätt o tämja en Stenopus hispidus om det är den som du kallar bandräka.Populär namn har kanske ett syfte med det latiska gör att man vet exakt vilket djur man menar. Citera
alexochingencarina Postat 26 augusti 2012 Postat 26 augusti 2012 Vanligtvis brukar man inte behöva mata anemoner, så om du slutar mata anemonen så lär inte räkan störa. Citera
Wigge Postat 26 augusti 2012 Postat 26 augusti 2012 ta en frusen räka. dela den så att räkan år ne liten bit sen ge anemonen resten fungerar med min putsräka och anemon=) Citera
Kjelle Postat 26 augusti 2012 Postat 26 augusti 2012 ta en frusen räka. dela den så att räkan år ne liten bit sen ge anemonen resten fungerar med min putsräka och anemon=)S.hispudus är en korallräka ingen putsarräka. Citera
Wigge Postat 26 augusti 2012 Postat 26 augusti 2012 jo det vet jag=) men jag tänkte mer att du kunde testa det och se om det går med din korall räka också=)...men ska nog iten lägga mig i verkar väldigt känsligt... Citera
terrang66 Postat 26 augusti 2012 Författare Postat 26 augusti 2012 det är så att jag matar räkan och inte anemonen . men han är iallafall på anemonen och plockar så den drar ihop sig Citera
Wigge Postat 26 augusti 2012 Postat 26 augusti 2012 aa vet. men därför ger du räkan en bit räka. för den kan den inte äta hel utan anemonen får lite tid på sig att äta Citera
Kjelle Postat 26 augusti 2012 Postat 26 augusti 2012 det är så att jag matar räkan och inte anemonen . men han är iallafall på anemonen och plockar så den drar ihop sigDu behöver inte mata en räka separat. Citera
Wigge Postat 26 augusti 2012 Postat 26 augusti 2012 vet jag men du gör det för att distrahera den;D Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.